grupa V TROPICIELE

Liczba odwiedzających: 302

Na przełomie października i listopada wzięliśmy udział w konkursie „Mój przyjaciel – PLUSZOWY MIŚ”, którego organizatorem był Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 w Legionowie. Konkurs odbywał się pod patronatem Prezydenta Miasta. W I etapie przedszkolnym wzięło udział ośmioro TROPICIELI: Ala, Basia, Ala, Hania, Tola, Paula, Franek, Wiktor. Do drugiego etapu wybrano prace: Ali, Hani, Toli, Franka oraz Adriana (z grupy ODKRYWCY). 26 listopada w Dzień Pluszowego Misia dzieci otrzymały pamiątkowe dyplomy oraz nagrody: Tola za zajęcie I miejsca oraz Franek, który otrzymał wyróżnienie. Serdecznie gratulujemy!!!

„Zabawa sztuką” – KARTONOWE MUZEUM (recykling – wykorzystanie starych kartonów, pudełek, rolek po papierze toaletowym) Tropiciele doskonalili umiejętności konstrukcyjne, rozwijali kreatywność, wiarę we własne możliwości wykorzystując m. in. kartony i pudełka. Dzięki temu powstało KARTONOWE MUZEUM, w którym można było podziwiać sztukę dzieci – Misiową wystawę z okazji Dnia Pluszowego Misia.

Razem z misiem przedszkolaki realizowały kierunki polityki MEIN (zał. Moduł III – OPOWIEM WAM O POLSCE). Wytłumaczono dzieciom pojęcia NIEPODLEGŁOŚĆ; LEGENDA; SYMBOLE NARODOWE. Rozmawialiśmy o Polsce, patriotyzmie, omówiliśmy legendę o powstaniu naszego państwa. Wzięliśmy udział w akcji Ministerstwa Edukacji i Nauki „Szkoła do hymnu” oraz w Ogólnopolskim Turnieju Wiedzy o Polsce (wraz z grupą SKRZATY). Wykonaliśmy także kącik patriotyczny. Stworzyliśmy wspólnie grę planszową na podstawie legendy o Lechu, Czechu i Rusie. Wykorzystaliśmy do niej resztki zużytych kartek (pola do gry) oraz nakrętki, które służyły nam jako pionki do gry. Zadania do wykonania były oczywiście związane z tematem legendy. Dodatkowo wykorzystaliśmy grę dydaktyczną w kształtowaniu umiejętności czekania na własną kolej i przestrzegania ustalonych zasad.

Miś Cert.-modul-III.pdf (396 KB)

 

KODOWANIE NA DYWANIE – te zajęcia na stałe wpisały się do aktywności TROPICIELI. 18 listopada kodowaliśmy wspólnie na dywanie z kolorowymi klockami (które na co dzień służą przedszkolakom do zabawy), następnie podobne ćwiczenia dzieci wykonywały przy stolikach: PRZYBORY SZKOLNE, UKRYTY SAMOCHÓD oraz KOTYLIONY.

STEP BY STEP – program edukacyjny Główne cele programu: przygotowanie dzieci do bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologii, rozwijanie u dzieci postaw: pewności siebie w kontaktach międzyludzkich, otwartości w wyrażaniu emocji, ciekawości świata, uważności na potrzeby swoje i innych, krytycznego myślenia, budowanie poczucia bezpieczeństwa dziecka w przyjaznej dla niego przestrzeni przedszkolnej i domowej, nauka przez zabawę. Skrzaty swoją przygodę ze STEPKIEM rozpoczęły 16 listopada zajęciami pt.: JA I MOJA GRUPA. Dzieci dowiedziały się o czym można rozmawiać w swojej grupie, z koleżanką/kolegą, aby bliżej ją/jego poznać; poćwiczyły autoprezentację. Przedszkolaki zrozumiały też, że jeśli chcemy kogoś bliżej poznać, warto zadawać pytania i uważnie słuchać odpowiedzi.

Ogólnopolski projekt „Zabawa sztuką” 16 listopada zrealizowaliśmy kolejny temat „Matematyka w obrazach” Omówiono twórczość Jaspera Johnsa, który stworzył serię dwunastu prac, gdzie nałożył na siebie cyfry od 0 do 9, tworząc liczne kompozycje. Sprawdzono spostrzegawczość dzieci zadając pytanie: Jaką cyfrę/cyfry dostrzegacie na obrazie „Od 0 do 9”? Następnie porównano obrazy „Od 0 do 9” z obrazem „0 do 9”. Potem przy użyciu niebieskiej, żółtej i czerwonej farby stworzyliśmy obrazy zainspirowane ww. obrazami (ukryte cyfry) – praca zbiorowa na dywanie. Była również zabawa ruchowa, która polegała na wykonywaniu zadań zgodnie z wylosowaną cyfrą (2x podskocz, 5x zrób przysiad…). Zaproszono także dzieci do wykonania pracy indywidualnej przy stolikach – kolorowanie ukrytych cyfr pastelami.

05.11.21 to pracowity piątek w grupie Tropicieli. Dzieci z wielkim zaangażowały się w sprzątanie "domu zwierząt", w którym było mnóstwo śmieci. W nagrodę za świetnie wykonaną pracę, dzieci korzystały z osiedlowego placu zabaw.

Dzieciaki mleczaki” – akcja edukacyjno-informacyjna na temat mleka i jego przetworów. 3 listopada odbyły się pierwsze zajęcia pt. „Nabiał spożywamy-energię z tego mamy” - promowanie zdrowych nawyków żywieniowych w tym roli nabiału w diecie dzieci. Celem ogólnym zajęć było rozumienie konieczności spożywania nabiału dla zachowania dobrego zdrowia i prawidłowego rozwoju; zachęcanie do spożywania mlecznych posiłków; poznanie wartości odżywczych mleka i jego przetworów oraz kształtowanie umiejętności uczestnictwa w zabawach tematycznych i integracyjnych. Dodatkowo Tropiciele poćwiczyły: motorykę małą - poprawiając szlaczki, spostrzegawczość - szukając drogi w labiryncie oraz usprawniły narządy mowy z wykorzystaniem wiersza „Krowa i mucha”.

„Sudoku z Władysławem Ślewińskim” - kolejne zadanie z projektu "Zabawa sztuką" Podczas zajęć dzieci poznały obrazy W. Ślewińskiego, wycinały i naklejały obrazy w wyznaczone miejsca.

22.10.2021r. Zajęcia CODE WEEK pod hasłem "Znak przyjaźni". Dzieci wysłuchały "Piosenki o przyjaźni" Małej Orkiestry Dni Naszych. Omówiony został tekst piosenki. Dzieci dawały propozycje umownego znaku przyjaźni. Wg podanego kodu układały na macie do kodowania kolorowe kwadraciki, z których powstało serce. Zadaniem dzieci było przerysowanie kwadracików na planszę na kartce papieru. Chętni mogli obdarować swoim sercem swojego przyjaciela.

Filia "Piaski" Muzeum Historycznego w Legionowie mieści się w zabytkowym, carskim budynku koszarowym dawnego kasyna wojskowego z 1892 roku. Tropiciele mieli okazję 22 października zobaczyć ekspozycję wewnętrzną i zewnętrzną, dowiedzieć się m. in. co to jest MUZEUM, KOSZARY i POLIGON. Jednak najciekawsze okazało się pozowanie do zdjęć i wcielanie się w żołnierzy.

„Kolorowy zawrót głowy”

Dzieci w tym tygodniu grupowały elementy w zbiory według podanych kategorii; poprawnie umieszczały kubeczki w polach, obrazki w kolumnie i wierszu; reagowały na sygnał dźwiękowy, wzrokowy; współpracowały w zespołach; wycinały i naklejały obrazki w odpowiednich polach na planszy.

20.10.21r. Tropiciele wyruszyli do lasu w celu obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie. Nazywaliśmy napotkane okazy drzew oraz grzybów. Czerpaliśmy pozytywną energie, którą podzieliły się z nami drzewa. Dzieci zauważyły również śmieci znajdujące się w lesie, w związku z tym nie wykluczamy kolejnej wycieczki w celu ich uprzątnięcia.

Drzewo życia” - to kolejne zadanie z projektu "Zabawa sztuką" Tego dnia rozmawialiśmy na temat DRZEWA, które daje nam życie. Podczas zajęć muzycznych uczyliśmy się piosenki opowiadającej o drzewach, które są dla nas niezbędne do oddychania. Wykonaliśmy indywidualne prace plastyczne z wykorzystaniem kory – technikę frottage (które można podziwiać na gazetce ściennej). Natomiast w zespołach dobieraliśmy owoce drzew do odpowiednich liści i stworzyliśmy "dzieła niemalowane".

„Tajemniczy kosmos” 11 października dzieci spotkały się z prof. "Labolkiem" i zapoznały z pojęciem siły grawitacji oraz budową Układu Słonecznego.

Tego dnia rozmawialiśmy na temat DRZEWA, które daje nam życie. Podczas zajęć muzycznych uczyliśmy się piosenki opowiadającej o drzewach, które są dla nas niezbędne do oddychania. Wykonaliśmy indywidualne prace plastyczne z wykorzystaniem kory – technikę frottage (które można podziwiać na gazetce ściennej). Natomiast w zespołach dobieraliśmy owoce drzew do odpowiednich liści i stworzyliśmy "dzieła niemalowane". 11.10.21r. dzieci w ramach innowacji Kalendarz świąt nietypowych, bawiły się pod hasłem "Dzień dziewczynek". Dzieci rozmawiały na temat bycia dla siebie miłym nie tylko od święta. "Co lubią dziewczynki?" to jedna z zabaw z wykorzystaniem chusty animacyjnej. Chłopcy wykonali dla dziewczynek jesienny bukiet.

Teatr Niewielki 22 września byliśmy w Warszawie na przedstawieniu DZIWAKI.

Dzieci dowiedziały się kto mieszka na ulicy Dziwnej i dlaczego jest inny niż inni. Trójka przyjaciół: Tyci Wieloryb, Łysy Jeż oraz Słoń z Trąbą w Miejscu Ogona, żyją w wielkiej zgodzie “z innymi cud-dziwakami, w miejscu, gdzie wszyscy wcale nie muszą być tacy sami”. Nie są idealni, co to, to nie, ale za to pełni dobrych chęci i pozytywnego nastawienia do świata i siebie nawzajem: “Nikt nie dogryzał nikomu i nikt nie zjadał nikogo, nawet, gdy był bardzo głodny i z łóżka wstał lewą nogą”. Bo przecież mały wcale nie jest gorszy od dużego, brzydki od ładnego, bogaty od biednego. A różnice między nami sprawiają, że świat jest po prostu jeszcze ciekawszy!

"Wyjątkowi polscy naukowcy" 13 września dzieci spotkały się profesorkiem Labolkiem, który opowiedział o znanych naukowcach. Zapoznały się z jego pracą oraz miejscem, w którym eksperymentuje (laboratorium). Labolek przybliżył dzieciom znaczenie witamin dla naszych organizmów. W czasie eksperymentów sprawdziły, w jakich produktach znajdziemy witaminę C, tak ważną dla naszej odporności. Najbardziej jednak dzieci były zainteresowane jak z domowych produktów zrobić swoją ulubioną „Kulę do kąpieli”.

ZABAWA SZTUKĄ Nasze przedszkole bierze udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Zabawa sztuką”.

Głównym celem projektu jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej. Pierwszym zadaniem w którym wzięliśmy udział był „Festiwal twórczości” – MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI.
Grupa TROPICIELE aktywności: „Rzuć wyzwanie”; „Ile razy?”; „Tańczące kropki”; „Matematyczne kropki” oraz wykonaliśmy własne dzieła sztuki w odniesieniu do dzieła Seurata, Kandinsky'ego.

 

20.09.21 r. dzieci świętowały Dzień Przedszkolaka.
Towarzyszył nam kolor niebieski. Przedszkolaki świętowały swój dzień bawiąc się i ucząc. Improwizacja ruchowa do muzyki z tasiemkami, układanie kształtów z tesiemek, niebieskie sudoku i wiele innych zabaw wokół tematu Przedszkolaków. Nawiązaliśmy przy okazji do ważnego tematu Kodeksu Zerówkowicza.