DZIEŃ DZIECKA Był to czas wielu atrakcji i dobrej zabawy. Rozgrywki sportowe, chusta Klanzy , bańki i wesołe uśmiechy towarzyszyły nam przez cały dzień.
.
W poprzednim tygodniu kolejny raz rozmawialiśmy w przedszkolu o emocjach i uczuciach. Dzieci próbowały identyfikować i nazywać uczucia i emocje towarzyszące im podczas różnych aktywności oraz odczytywać emocje swoich kolegów i koleżanek. Ćwiczyły odporność emocjonalną, sposoby reagowania podczas wygranej i przegranej. Słuchając opowiadań i wierszy dzieci rozmawiały o własnych uczuciach i reagowaniu na nie. Utrwaliły informacje dotyczące akceptacji wszystkich uczuć oraz radzenia sobie z tymi, które są dla nich trudne. Na podstawie opowiadania dzieci utrwaliły treść i znaczenie przysłowia „Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie”. Dzieci próbowały wyrażać swoje nastroje za pomocą środków muzycznych i plastycznych. Uczestniczyły w wielu zabawach teatralnych, pantomimicznych i dramowych. Tworzyły także w grupach własne gry planszowe dotyczące tematu. Wywiązały się z zadania znakomicie!
.
„Dzieciaki Mleczaki” Mleko i jego przetwory są bardzo ważne w diecie dzieci. Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych w tym zakresie jest kluczowe, aby nasze pociechy rozwijały się prawidłowo i zdrowo rosły. Stąd też odbyły się kolejne zajęcia, których pomysłodawcą jest Polska Izba Mleka. Temat spotkania: „Każdy przedszkolak wie, co w mleku kryje się”
.
Nagroda dla Tropicieli! 13 maja 2022 r. Tola, Alicja i Basia wzięły udział w konkursie pt. „Podajmy sobie ręce w zabawie i piosence” zorganizowanym w PM nr 2 w Legionowie. Dziewczynki zaśpiewały piosenkę Doroty Gellner „Na cztery i na sześć” i wywalczyły swoim występem I miejsce.Gratulujemy talentu muzycznego i oczywiście odwagi! Dziękujemy również pani Kasi za zagranie podkładu muzycznego i mamie Basi za pomoc w przygotowaniu dekoracji.
.
W minionym tygodniu rozmawialiśmy z dziećmi o Polsce, jako kraju, w którym mieszkamy oraz jako kraju, który należy do Unii Europejskiej. Przypomnieliśmy i poznaliśmy znaczenie słów: ojczyzna, kraj, stolica, Unia Europejska, wspólnota. Utrwaliliśmy znajomość wyglądu polskich symboli narodowych oraz niektórych symboli Unii Europejskiej. Śpiewaliśmy hymn Polski, rozmawialiśmy o tym, w jakich okolicznościach go śpiewamy. Dzieci rozwiązywały zagadki i tworzyły rymy do słów związanych z miastami leżącymi nad Wisłą. Śpiewaliśmy piosenki o Polsce, m. in. „Nasza warszawska Syrenka”, utrwalając w ten sposób nazwy stołecznych zabytków. Korzystając z doświadczeń dzieci, albumów i fotografii, rozmawialiśmy o tym, jak wyglądają różne polskie krajobrazy. Wykonały pracę plastyczną „Flaga Polski” w związku z dniem Dnia Flagi oraz ulepiły z plasteliny zabytki Warszawy. Wraz z grupą Skrzaty przedszkolaki sprawdziły swoją wiedzę w quizie dotyczącym omawianych tematów.
.
Koszałkowo kolorowo” – kolorowy dzień Uroczystość z okazji XIV urodzin naszego Patrona – Koszałka Opałka Tego dnia Tropiciele ubrali się na zielono i wraz z Odkrywcami przygotowali dla dzieci przedstawienie oraz zaprosili do wspólnej zabawy wszystkie przedszkolaki.
.
Również z tej okazji przygotowano konkurs plastyczny „Koszałek Opałek oczami dziecka” Siedmioro Tropicieli wzięło w nim udział: Ala, Basia, Karina, Ala, Tola i Mateusz. Dzieci przygotowały prace plastyczne a rodzice napisali wspólnie ze swoimi pociechami wierszyki nawiązujące do ich ilustracji. Dziękujemy Dzieciom i Rodzicom za zaangażowanie!
.
Czego potrzebują rośliny? Przedszkolaki doskonale już wiedzą czego potrzebują rośliny aby rosnąc. Po "owocnej" dyskusji na ten temat dostały zadanie aby wykonać (w grupach) plakaty przedstawiające wzrastanie roślin. Dzieci wykazały się kreatywnością i bardzo dobrze współpracowały (a to chyba było dla niektórych najtrudniejsze zadanie) podczas tworzenia prac plastycznych. Gratulacje dla TROPICIELI
.
18.03.2022 dzieci z grupy Tropiciele w ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego wykonały prace pod hasłem " Obrazy malowane nożyczkami".
.
Projekt "Zabawa sztuką"
POŁĄCZONE DZIEŁA Przedstawiono dzieciom obrazy znanych artystów, m. in. „Mona Lisę”, „Dziewczynę z perłą”, „Damę z gronostajem”. Następnie zaproponowano, aby przedszkolaki stworzyły własne dzieła łącząc je np. z motylami, kwiatami. Właśnie w ten sposób Tropiciele „bawili się” sztuką.
.
Tropiciele też... .
"Lepiej późno niż wcale" powiedzenie trafione w 100%. Spóźniony "Dzień tosta" w ramach innowacji pedagogicznej. Dzieci samodzielnie przygotowały swoją kanapkę, zachowując higienę i bezpieczeństwo. Niektórzy spróbowali warzyw, inni zajadali z wielkim apetytem bez ograniczeń.[[galeria;328]
DZIEŃ BABCI I DZIADKA Dzieci cały tydzień przygotowywały się do występów dla babci i dziadka (nagranie). Pięknie recytowały swoje kwestie, śpiewały piosenki oraz tańczyły rock and roll'a. Wykonały też prezenty - kwiaty dla babci oraz koszule dla dziadka. Dodatkowo układaliśmy MEGA PUZLE. Zadaniem Tropicieli było nie tylko ich ułożenie ale także odpowiednie pokolorowanie obrazków (nauka współpracy).
.
TABLICA MULTIMEDIALNA Nauka pisania wcale nie musi być trudna i nudna. Tym razem dzieci ćwiczyły pisanie poznanych liter na tablicy multimedialnej.
.
W KRAINIE EMOCJI I NIE TYLKO - INNOWACJA PEDAGOGICZNA RADZENIE SOBIE ZE ZŁOŚCIĄ – 13 stycznia 2022 Kroki, które omówiliśmy i ćwiczyliśmy: 1. Zatrzymaj się i pomyśl. Omówiono z dziećmi znaczenie dania sobie czasu i wstrzymania się od działania. Rozmawiano o konsekwencjach wyrażania złości w sposób negatywny (np. poprzez uderzenia kogoś). Podkreślono, że zastanowienie się przed podjęciem działania daje czas na dokonanie wyboru. 2. Wybierz. a. Żółw. Nauczono dzieci zachowywać się jak żółwie – chować się w skorupie tak, żeby nie patrzeć na osobę, na którą się jest złym. b. Relaks. Przypomniano kilka sposobów na relaks. c. Poproś o rozmowę. Porozmawiano o tym, z kim dzieci mogą rozmawiać. 3. Zrób to. Dzieci powinny zrobić to, co wybrały. Poćwiczyliśmy różne sytuacje: Przedszkole: Nauczyciel zabrania ci się bawić. Dom: Pada deszcz i rodzic zabrania ci jeździć rowerem. Rówieśnicy: Kolega zabrał twoją piłkę i nie chce jej oddać. Na koniec zajęć jak zwykle była zabawa – tym razem zadaniem dzieci było ustawienie się od najniższej osoby do najwyższej (bez używania słów). Jak zwykle zachęcamy do ćwiczeń w domu!
.
Wzięliśmy udział w akcji „Razem na święta”. Jednym z celów tej inicjatywy było budowanie wspólnot i więzi międzypokoleniowych. My postanowiliśmy przygotować ozdobę świąteczną dla rodziny. Wykorzystaliśmy „naturę” do zrobienia stroików świątecznych (szyszki, orzechy, drewno, suszone owoce…).
.
>20.12 Dzień Ryby. Dzieci wysłuchały wiersza, rozwiązywały zagadki tematyczne, kodowały, "łowiły ryby", chętne osoby degustowały szprotek w oleju. Podsumowaniem zajęć było wykonanie kart pracy dot. budowy ryb oraz utrwalenie litery R, r.
.
Koszałkowo kolorowo” – dzień czerwony 6 grudnia Tropiciele dostali list od Świętego Mikołaja, który zlecił im wykonanie kilku „czerwonych zadań”. Dzieci z zaangażowaniem uczestniczyły w zabawach ruchowych, odpowiadały na pytania związane z mikołajkami, aż w końcu doczekały się upragnionego gościa. Przywitały go piosenką i wierszem oraz prezentami (samodzielnie przygotowanymi). Mieli też mnóstwo pytań, niestety nie na wszystkie Mikołaj zdążył odpowiedzieć… Mamy więc nadzieję, że jeszcze kiedyś…
.
RECYTATORSKI KONKURS MIKOŁAJKOWY Chętne dzieci z grup: SKRZATY i TROPICIELE wzięły udział w Mikołajkowym konkursie. Zachęcono rodziców aby wraz z dziećmi stworzyli krótki wierszyk (rymowankę) związany/ą z MIKOŁAJEM. Przedszkolaki zaprezentowały wspólną twórczość podczas międzygrupowego spotkania, które odbyło się 3 grudnia 2021 r. Niektóre osoby przygotowały także rekwizyty lub „przebrania” dotyczące treści wierszy. Bardzo serdecznie dziękujemy za zaangażowanie i piękną twórczość. Gratulujemy: Alicji, Antkowi, Alicji, Franciszkowi i Wiktorowi.
.
W KRAINIE EMOCJI I NIE TYLKO - INNOWACJA PEDAGOGICZNA
1 grudnia rozpoczęliśmy ćwiczenia kolejnej grupy umiejętności społecznych zapewniających możliwość wyboru zachowań prospołecznych podczas konfliktu, czyli ALTERNATYWY AGRESJI. Dzieci poznały różne alternatywy RADZENIA SOBIE Z DOKUCZANIEM.
Przećwiczyły następujące kroki:
1. Zatrzymaj się i pomyśl. Omówiono z dziećmi znaczenie zastanawiania się zanim się zadziała oraz konsekwencje odpowiadania na zaczepki, czy agresywne zachowania. Wyjaśniono powody, dla których ludzie dokuczają innym (żeby kogoś zdenerwować lub zwrócić jego uwagę).
2. Powiedz: „Przestań, proszę”. Podkreślono znaczenie umiejętności MÓWIENIE ODWAŻNYM GŁOSEM (którą poznaliśmy wcześniej) i poćwiczyliśmy tę umiejętność.
3. Odejdź. To ważny krok, który pomoże wybrnąć z sytuacji dokuczania. Przećwiczono w parach różne sytuacje, np. - Ktoś cię przezywa na placu zabaw. - Brat lub siostra chcą cię oszukać i ty o tym wiesz. Mówi, że masz niebieską twarz lub, że musisz iść na obiad. - Koleżanka drażni się z tobą, że potrafi lepiej niż ty jeździć na rowerze.
ZACHĘCAM DO ĆWICZEŃ W DOMU ,POWODZENIA!
SPOTKANIE ANDRZEJKOWE
30 listopada zawitała do dzieci wróżka z niespodziankami, która przygotowała kilka wróżb i zabaw ruchowych przy ANDRZEJKOWYCH piosenkach. Dzieci wróżyły kim będą w przyszłości (zawody), co ciekawego spotka je w najbliższym (a może bardzo odległym) czasie... Była też zabawa z monetami, gdzie przedszkolaki musiały pomyśleć o jakimś życzeniu i trafić (rzucając grosik) do studni życzeń. Oczywiście nie zabrakło najciekawszej zabawy - lania wosku.
.
„Koszałkowo kolorowo” - dzień pomarańczowy Tego dnia świętowaliśmy Dzień Pluszowego Misia. Były Misiowe zabawy z kolorową chustą, układanie puzzli z głównym bohaterem dnia, tworzenie własnych Miśków (do Kartonowego Muzeum) oraz" Kodowanie na dywanie" - poszukiwanie schowanego misia w lesie.
.
Na przełomie października i listopada wzięliśmy udział w konkursie „Mój przyjaciel – PLUSZOWY MIŚ”, którego organizatorem był Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 w Legionowie. Konkurs odbywał się pod patronatem Prezydenta Miasta. W I etapie przedszkolnym wzięło udział ośmioro TROPICIELI: Ala, Basia, Ala, Hania, Tola, Paula, Franek, Wiktor. Do drugiego etapu wybrano prace: Ali, Hani, Toli, Franka oraz Adriana (z grupy ODKRYWCY). 26 listopada w Dzień Pluszowego Misia dzieci otrzymały pamiątkowe dyplomy oraz nagrody: Tola za zajęcie I miejsca oraz Franek, który otrzymał wyróżnienie. Serdecznie gratulujemy!!!
.
„Zabawa sztuką” – KARTONOWE MUZEUM (recykling – wykorzystanie starych kartonów, pudełek, rolek po papierze toaletowym) Tropiciele doskonalili umiejętności konstrukcyjne, rozwijali kreatywność, wiarę we własne możliwości wykorzystując m. in. kartony i pudełka. Dzięki temu powstało KARTONOWE MUZEUM, w którym można było podziwiać sztukę dzieci – Misiową wystawę z okazji Dnia Pluszowego Misia.
grupa V Tropiciele
Razem z misiem przedszkolaki realizowały kierunki polityki MEIN (zał. Moduł III – OPOWIEM WAM O POLSCE). Wytłumaczono dzieciom pojęcia NIEPODLEGŁOŚĆ; LEGENDA; SYMBOLE NARODOWE. Rozmawialiśmy o Polsce, patriotyzmie, omówiliśmy legendę o powstaniu naszego państwa. Wzięliśmy udział w akcji Ministerstwa Edukacji i Nauki „Szkoła do hymnu” oraz w Ogólnopolskim Turnieju Wiedzy o Polsce (wraz z grupą SKRZATY). Wykonaliśmy także kącik patriotyczny. Stworzyliśmy wspólnie grę planszową na podstawie legendy o Lechu, Czechu i Rusie. Wykorzystaliśmy do niej resztki zużytych kartek (pola do gry) oraz nakrętki, które służyły nam jako pionki do gry. Zadania do wykonania były oczywiście związane z tematem legendy. Dodatkowo wykorzystaliśmy grę dydaktyczną w kształtowaniu umiejętności czekania na własną kolej i przestrzegania ustalonych zasad.
.
Miś Cert.-modul-III.pdf (396 KB)
KODOWANIE NA DYWANIE – te zajęcia na stałe wpisały się do aktywności TROPICIELI. 18 listopada kodowaliśmy wspólnie na dywanie z kolorowymi klockami (które na co dzień służą przedszkolakom do zabawy), następnie podobne ćwiczenia dzieci wykonywały przy stolikach: PRZYBORY SZKOLNE, UKRYTY SAMOCHÓD oraz KOTYLIONY.
.
STEP BY STEP – program edukacyjny Główne cele programu: przygotowanie dzieci do bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologii, rozwijanie u dzieci postaw: pewności siebie w kontaktach międzyludzkich, otwartości w wyrażaniu emocji, ciekawości świata, uważności na potrzeby swoje i innych, krytycznego myślenia, budowanie poczucia bezpieczeństwa dziecka w przyjaznej dla niego przestrzeni przedszkolnej i domowej, nauka przez zabawę. Skrzaty swoją przygodę ze STEPKIEM rozpoczęły 16 listopada zajęciami pt.: JA I MOJA GRUPA. Dzieci dowiedziały się o czym można rozmawiać w swojej grupie, z koleżanką/kolegą, aby bliżej ją/jego poznać; poćwiczyły autoprezentację. Przedszkolaki zrozumiały też, że jeśli chcemy kogoś bliżej poznać, warto zadawać pytania i uważnie słuchać odpowiedzi.
.
Ogólnopolski projekt „Zabawa sztuką” 16 listopada zrealizowaliśmy kolejny temat „Matematyka w obrazach” Omówiono twórczość Jaspera Johnsa, który stworzył serię dwunastu prac, gdzie nałożył na siebie cyfry od 0 do 9, tworząc liczne kompozycje. Sprawdzono spostrzegawczość dzieci zadając pytanie: Jaką cyfrę/cyfry dostrzegacie na obrazie „Od 0 do 9”? Następnie porównano obrazy „Od 0 do 9” z obrazem „0 do 9”. Potem przy użyciu niebieskiej, żółtej i czerwonej farby stworzyliśmy obrazy zainspirowane ww. obrazami (ukryte cyfry) – praca zbiorowa na dywanie. Była również zabawa ruchowa, która polegała na wykonywaniu zadań zgodnie z wylosowaną cyfrą (2x podskocz, 5x zrób przysiad…). Zaproszono także dzieci do wykonania pracy indywidualnej przy stolikach – kolorowanie ukrytych cyfr pastelami.
.
05.11.21 to pracowity piątek w grupie Tropicieli. Dzieci z wielkim zaangażowały się w sprzątanie "domu zwierząt", w którym było mnóstwo śmieci. W nagrodę za świetnie wykonaną pracę, dzieci korzystały z osiedlowego placu zabaw..
Dzieciaki mleczaki” – akcja edukacyjno-informacyjna na temat mleka i jego przetworów. 3 listopada odbyły się pierwsze zajęcia pt. „Nabiał spożywamy-energię z tego mamy” - promowanie zdrowych nawyków żywieniowych w tym roli nabiału w diecie dzieci. Celem ogólnym zajęć było rozumienie konieczności spożywania nabiału dla zachowania dobrego zdrowia i prawidłowego rozwoju; zachęcanie do spożywania mlecznych posiłków; poznanie wartości odżywczych mleka i jego przetworów oraz kształtowanie umiejętności uczestnictwa w zabawach tematycznych i integracyjnych. Dodatkowo Tropiciele poćwiczyły: motorykę małą - poprawiając szlaczki, spostrzegawczość - szukając drogi w labiryncie oraz usprawniły narządy mowy z wykorzystaniem wiersza „Krowa i mucha”.
.
„Sudoku z Władysławem Ślewińskim” - kolejne zadanie z projektu "Zabawa sztuką" Podczas zajęć dzieci poznały obrazy W. Ślewińskiego, wycinały i naklejały obrazy w wyznaczone miejsca.
.
22.10.2021r. Zajęcia CODE WEEK pod hasłem "Znak przyjaźni". Dzieci wysłuchały "Piosenki o przyjaźni" Małej Orkiestry Dni Naszych. Omówiony został tekst piosenki. Dzieci dawały propozycje umownego znaku przyjaźni. Wg podanego kodu układały na macie do kodowania kolorowe kwadraciki, z których powstało serce. Zadaniem dzieci było przerysowanie kwadracików na planszę na kartce papieru. Chętni mogli obdarować swoim sercem swojego przyjaciela.
.
Filia "Piaski" Muzeum Historycznego w Legionowie mieści się w zabytkowym, carskim budynku koszarowym dawnego kasyna wojskowego z 1892 roku. Tropiciele mieli okazję 22 października zobaczyć ekspozycję wewnętrzną i zewnętrzną, dowiedzieć się m. in. co to jest MUZEUM, KOSZARY i POLIGON. Jednak najciekawsze okazało się pozowanie do zdjęć i wcielanie się w żołnierzy.
.
„Kolorowy zawrót głowy”
Dzieci w tym tygodniu grupowały elementy w zbiory według podanych kategorii; poprawnie umieszczały kubeczki w polach, obrazki w kolumnie i wierszu; reagowały na sygnał dźwiękowy, wzrokowy; współpracowały w zespołach; wycinały i naklejały obrazki w odpowiednich polach na planszy.
.
20.10.21r. Tropiciele wyruszyli do lasu w celu obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie. Nazywaliśmy napotkane okazy drzew oraz grzybów. Czerpaliśmy pozytywną energie, którą podzieliły się z nami drzewa. Dzieci zauważyły również śmieci znajdujące się w lesie, w związku z tym nie wykluczamy kolejnej wycieczki w celu ich uprzątnięcia.
.
Drzewo życia” - to kolejne zadanie z projektu "Zabawa sztuką" Tego dnia rozmawialiśmy na temat DRZEWA, które daje nam życie. Podczas zajęć muzycznych uczyliśmy się piosenki opowiadającej o drzewach, które są dla nas niezbędne do oddychania. Wykonaliśmy indywidualne prace plastyczne z wykorzystaniem kory – technikę frottage (które można podziwiać na gazetce ściennej). Natomiast w zespołach dobieraliśmy owoce drzew do odpowiednich liści i stworzyliśmy "dzieła niemalowane".
.
„Tajemniczy kosmos” 11 października dzieci spotkały się z prof. "Labolkiem" i zapoznały z pojęciem siły grawitacji oraz budową Układu Słonecznego.
.
Tego dnia rozmawialiśmy na temat DRZEWA, które daje nam życie. Podczas zajęć muzycznych uczyliśmy się piosenki opowiadającej o drzewach, które są dla nas niezbędne do oddychania. Wykonaliśmy indywidualne prace plastyczne z wykorzystaniem kory – technikę frottage (które można podziwiać na gazetce ściennej). Natomiast w zespołach dobieraliśmy owoce drzew do odpowiednich liści i stworzyliśmy "dzieła niemalowane". 11.10.21r. dzieci w ramach innowacji Kalendarz świąt nietypowych, bawiły się pod hasłem "Dzień dziewczynek". Dzieci rozmawiały na temat bycia dla siebie miłym nie tylko od święta. "Co lubią dziewczynki?" to jedna z zabaw z wykorzystaniem chusty animacyjnej. Chłopcy wykonali dla dziewczynek jesienny bukiet.
.
Teatr Niewielki 22 września byliśmy w Warszawie na przedstawieniu DZIWAKI.
Dzieci dowiedziały się kto mieszka na ulicy Dziwnej i dlaczego jest inny niż inni. Trójka przyjaciół: Tyci Wieloryb, Łysy Jeż oraz Słoń z Trąbą w Miejscu Ogona, żyją w wielkiej zgodzie “z innymi cud-dziwakami, w miejscu, gdzie wszyscy wcale nie muszą być tacy sami”. Nie są idealni, co to, to nie, ale za to pełni dobrych chęci i pozytywnego nastawienia do świata i siebie nawzajem: “Nikt nie dogryzał nikomu i nikt nie zjadał nikogo, nawet, gdy był bardzo głodny i z łóżka wstał lewą nogą”. Bo przecież mały wcale nie jest gorszy od dużego, brzydki od ładnego, bogaty od biednego. A różnice między nami sprawiają, że świat jest po prostu jeszcze ciekawszy!
.
"Wyjątkowi polscy naukowcy" 13 września dzieci spotkały się profesorkiem Labolkiem, który opowiedział o znanych naukowcach. Zapoznały się z jego pracą oraz miejscem, w którym eksperymentuje (laboratorium). Labolek przybliżył dzieciom znaczenie witamin dla naszych organizmów. W czasie eksperymentów sprawdziły, w jakich produktach znajdziemy witaminę C, tak ważną dla naszej odporności. Najbardziej jednak dzieci były zainteresowane jak z domowych produktów zrobić swoją ulubioną „Kulę do kąpieli”.
.
ZABAWA SZTUKĄ Nasze przedszkole bierze udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Zabawa sztuką”.
Głównym celem projektu jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej. Pierwszym zadaniem w którym wzięliśmy udział był „Festiwal twórczości” – MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI.
Grupa TROPICIELE aktywności: „Rzuć wyzwanie”; „Ile razy?”; „Tańczące kropki”; „Matematyczne kropki” oraz wykonaliśmy własne dzieła sztuki w odniesieniu do dzieła Seurata, Kandinsky'ego.
.
20.09.21 r. dzieci świętowały Dzień Przedszkolaka.
Towarzyszył nam kolor niebieski. Przedszkolaki świętowały swój dzień bawiąc się i ucząc. Improwizacja ruchowa do muzyki z tasiemkami, układanie kształtów z tesiemek, niebieskie sudoku i wiele innych zabaw wokół tematu Przedszkolaków. Nawiązaliśmy przy okazji do ważnego tematu Kodeksu Zerówkowicza.