gr. IV SKRZATY

Liczba odwiedzających: 580

Drodzy Rodzice, zapraszam do odebrania kolejnej części książek z przedszkola(z półeczek w szatni).

Można też skorzystać z załączonych kart pracy.

Tydzień III 12-16.04.2021.docx (17 KB)

plac-zabaw-pieciolatek-cz.4-karty-pracy-1-9b.pdf (4.27 MB)

 

Wieści i porady Koszałka Opałka.docx (89 KB)

IV.docx (15 KB)

Ciepłych, pełnych radosnej nadziei Świąt Zmartwychwstania Pańskiego,

a także kolorowych spotkań z budzącą się do życia przyrodą

Życzą: Marta i Ewa

1.jpg (44 KB)

 

Rzeżucha rośnie, kraszanki zrobione ? łupki cebuli były niezawodne. Dziękujemy serdecznie mamie Alicji za współpracę i zdjęcia.

Jeśli już przed komputerem - to polecamy gry wielkanocne dzięki "Bliżej przedszkola" Wielkanocne Memory - Angelika Kaczmarek

Wersja łatwa (4 pary): https://wordwall.net/play/13792/283/361

Wersja trudniejsza (8 par):

https://wordwall.net/play/13791/691/200

Agnieszka Bok

Co znajduje się w wielkanocnym koszyku?

https://wordwall.net/play/13571/256/800 Kolorowe pisklaczki https://wordwall.net/play/13651/579/493

KOCHANI                                                                                                                                                                                                                 

Wzięliśmy udziału w II Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym OBRAZEK Z FIGUR GEOMETRYCZNYCH organizowanym przez Samorządowe Przedszkole w Bielsku. Celem konkursu było utrwalenie kształtów i nazw figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt; aktywizowanie myślenia oraz rozwijanie pomysłowości; budzenie zainteresowań kompozycjami z prostych figur geometrycznych; promowanie twórczości plastycznej dzieci. Z jednej placówki przedszkolnej można było wpłynąć maksymalnie 4 prace (które wybraliśmy z prac wykonanych w grupie). Kryteria oceny: pomysłowość i oryginalność; staranność i estetyka pracy; wkład pracy. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 30 kwietnia 2021 r. Lista laureatów zostanie zamieszczona na stronie Samorządowego Przedszkola w Bielsku: www.przedszkolebielsk.edupage.org.pl oraz „Bliżej Przedszkola”.                        Skrzaty – POWODZENIA!

Czas przed Świętami Wielkanocnymi Mieliśmy dużo planów na zabawy i zajęcia świąteczne, ale niestety COVID je pokrzyżował. Udało nam się chociaż zrobić STROIKI WIELKANOCNE, do których wcześniej posialiśmy rzeżuchę w skorupkach jajek. Pograliśmy w dobble świąteczne, dopasowywaliśmy puzzle (jajka) sylabowe, przeliczaliśmy, podlewaliśmy cebulki…

Drodzy Rodzice. Nasze przedszkole bierze udział w Dniach Bezpiecznego Internetu 2021. Zapraszamy chętnych Rodziców i Dzieci do narysowania plakatu nawiązującego do tematu i przesłanie zdjęcia na adres mailowy przedszkola do 02.04.2021 r.

148214105_131849998798194_5192908450825462964_n (1).jpg (59 KB)

Drodzy Rodzice, jeśli ktoś z Państwa nie odebrał książki z przedszkola może skorzystać z załączonych kart pracy.

Plac-zabaw-pieciolatek-cz.3-karty-pracy-34-40.pdf (2.31 MB)

Kochane SKRZATY, Drodzy Rodzice W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną zachęcamy do skorzystania z propozycji zabaw, ćwiczeń, które będą kontynuacją realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Zachęcamy również do skorzystania z dodatkowych propozycji wielkanocnych.Wielkanocne zabawy ruchowe (do wydrukowania) https://drive.google.com/file/d/1LaWyfH-ihbkLHlwaS7FJSUGnTfLJtsE7/view – pochodzą ze strony DZIECKIEM BĄDŹ!                                                                https://www.dzieckiembadz.pl/2017/04/wielkanocne-zabawy-ruchowe.html     
Inspiracje WIELKANOC                                https://przedszkouczek.pl/2019/02/23/wielkanoc/ Wiersze, opowiadania, piosenki, prace plastyczne, karty pracy…                                        Polecam – sudoku (nasze dzieci powinny bez problemu sobie poradzić z tego typu układankami, a jeszcze ćwiczą motorykę małą – wycinając)                                            https://eduzabawy.com/materialy-tematyczne-do-druku/wielkanoc/sudoku/                                                                                                                                                                                    Np. Puzzle - pisanki https://edukreatornia.files.wordpress.com/2020/04/pisanki-puzzle.pdf                                                                                                                                                              Zachęcamy również do fotorelacji z wykonanych zadań i wspólnych zabaw oraz do śledzenia przedszkolnej strony internetowej. Pozdrawiamy serdecznie i życzymy zdrowia oraz wytrwałości.

IV, I tydz. marzec 2021.docx (16 KB)

PRZYJŚCIE WIOSNY Jan Brzechwa                                                                                                                                                                                                                                                    Naplotkowała sosna, że już się zbliża wiosna.                                                                                                                                                                                                                                        Kret skrzywił się ponuro: „Przyjedzie pewnie furą”.                                                                                                &n                                                                                                                             Jeż się najeżył srodze: „Raczej na hulajnodze”…                                                                                                                                                                                                                             

Tym wierszem przywołaliśmy WIOSNĘ w dzień ZIELONY, czyli w kolejny dzień z serii KOSZAŁKOWO-KOLOROWO. Skrzaty bardzo chętnie wzięły udział w inscenizacji wiersza (dzięki temu rozwijają umiejętność posługiwania się językiem literackim, rozbudzają kreatywność i swobodną ekspresję teatralną). Pożegnaliśmy także wierszem BAŁWANA oraz zaśpiewaliśmy ostatnią piosenkę dla mijającej pory roku „Wsiadaj ZIMO na sanki i uciekaj już…”. Odprowadziliśmy naszą MARZANNĘ do ogrodu przedszkolnego i mamy nadzieję, że odjedzie naszym pociągiem w siną dal…                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

WIOSNA TUŻ, TUŻ… Zapraszamy WIOSNĘ do nas! Przygotowanie MARZANNY, transparentu żegnającego ZIMĘ i witającego WIOSNĘ, zabawy ruchowe… oraz makaronowe motyle (rozwój motyla).                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

 


„W krainie emocji i nie tylko…” – innowacja pedagogiczna ROZUMIENIE INNYCH – 18.03.2021

Ćwiczone kroki 1. Spójrz na twarz. Omówiono znaczenie obserwacji mimiki twarzy: uśmiechu, marszczenia brwi, zaciskania ust itp. 2. Spójrz na postawę ciała. Omówiono uczucia, które są odzwierciedlane w mowie ciała, na przykład zwieszona głowa, zaciskanie pięści, ręce na biodrach itp.                                                                                                                                                Pokazano dzieciom m. in. różne zdjęcia przedstawiające ludzi wykonujących codziennie czynności. Poproszono, żeby opisywały wyraz twarzy i postawę ciała sfotografowanych osób.              Ćwiczyliśmy okazywanie emocji w różnych sytuacjach. Dzieci zauważyły, że nie zawsze w tych samych sytuacjach każdy odczuwa te same emocje. Czasem bywa tak, że jedna osoba np. przy spotkaniu MIKOŁAJA będzie się cieszyła, inna będzie zawstydzona, a jeszcze inna będzie się bała. Przedszkolaki zwróciły także uwagę na to, że różnie można też okazywać tę samą emocję i w różnym nasileniu. Na koniec zajęć zawsze proponowana jest zabawa. Tym razem rysowaliśmy sobie „różności” na plecach i odgadywaliśmy co druga osoba miała na myśli…                               

„Obserwuję, doświadczam, rozumiem” – kodowanie i wprowadzenie do programowania DROGA DINOZAURA                                                                                                                                   Pod koniec lutego (26.02 – Dzień Dinozaura) tworzyliśmy przy pomocy symboli graficznych kod, który zaprowadził Stegozaura na pole, na którym znajdował się Tyranozaur (dzieci wybierały trasę, jaką miał pokonać dinozaur – po drodze jednak odwiedzał inne gady). Następnie przedszkolaki określały położenie dinozaurów (tzw. gra w statki) – wspólnie na macie do kodowania. Później zaprezentowano dzieciom kartę pracy nr 1 i/lub 2 (dobrano do możliwości dzieci), wytłumaczono na czym polega zadanie (w przypadku karty pracy nr 1 należało określić współrzędne pól, na których znajdują się dinozaury; w przypadku karty pracy nr 2 należało przeliczyć poszczególne obrazki, następnie określić, których jest najmniej, a których najwięcej).

WIOSENNE KWIATY W marcu natomiast uczyliśmy się zapisu (określaliśmy współrzędne) położenia kwiatów na łące (na planszy).                                                                                                   

Nowalijki Dzieci poznały walory smakowe, ale dowiedziały się również o walorach zdrowotnych.

04.03 Skrzaty wybrały się na wędrówkę po Polsce w strojach ludowych.

Podróż w dawne czasy

KONCERTY EDUKACYJNE ZESPOŁU PUCH-PUCH Kiedy odwiedzają nas Duduś i Gucio dzieciaki zawsze świetnie się bawią i dowiadują czegoś nowego o muzyce. Wspólnie odkrywają różne tajemnicze instrumenty i dźwięki. Wszyscy bawimy się doskonale, dużo śpiewamy i tańczymy.

KOSZAŁKOWO KOLOROWO (niebieski) – Dzień wody Dzieci tego dnia miały na sobie akcent koloru niebieskiego. Podczas zajęć mogły odreagować napięcia poprzez wspólną zabawę, zapoznać się ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie, uświadomić sobie znaczenie wody w przyrodzie i konieczność jej oszczędzania. Odbyła się zabawa ruchowa „Pada deszczyk” (dzieci śpiewały piosenkę ilustrując jej treść ruchem). Kolejna zabawa „Kropelki”(w różnych miejscach w sali ukryte były sylwety kropelek wody z imionami dzieci, które każdy musiał odszukać). Następnie przeliczaliśmy krople wody (karty pracy – łączenie chmury z odpowiednimi cyframi). Były też zagadki słowne związane z wodą. Rozmawialiśmy o tym: do czego potrzebna jest woda? Kto potrzebuje wody? Gdzie możemy znaleźć wodę? Skąd się ona bierze? Obejrzeliśmy film edukacyjny „Obieg wody w przyrodzie” oraz kolorowaliśmy karty z jej obiegiem. Zorganizowano również zabawę badawczą „Jak powstaje deszcz?”. Nie zabrakło ulubionej formy zabawy z chustą animacyjną „Falowanie morza” - przy dźwiękach muzyki dzieci starały się wytworzyć fale morskie. Na początku delikatne, a potem coraz silniejsze. 

W DAWNYCH CZASACH To był niesamowity tydzień, szczególnie dla chłopców. Mimo że tematyka dotyczyła zamierzchłych czasów, bardzo przypadła przedszkolakom do gustu. Dzieci poszerzyły wiedzę na temat śladów przeszłości, takich jak skamieliny. Zdobyły informacje dotyczące dinozaurów, przodków człowieka i starożytnych cywilizacji. Podczas zajęć dzieci stawiały pytania, na które wspólnie szukaliśmy odpowiedzi w różnych źródłach. Próbowały dowiedzieć się na przykład, dlaczego dinozaury wyginęły. Nie ograniczyliśmy się do teorii, wykonaliśmy kilka doświadczeń. Ponadto dzieci poznały najpopularniejsze gatunki dinozaurów, ich wygląd, sposób poruszania się i odżywiania. Wspólnie bawiliśmy się w paleontologów przy wykopaliskach (szukaliśmy w samodzielnie zrobionym piasku kinetycznym zakopane dinozaury). Dzięki figurkom zwierząt wykonaliśmy także własne skamieliny, czyli odciski w masie solnej; szukaliśmy w „lodowcach” różnych minerałów. W minionym tygodniu dzieci poszerzyły wiedzę na temat przodków człowieka i stylu ich życia – rozmawialiśmy o tym, czym się zajmowali, gdzie mieszkali, jak wyglądali. Dowiedzieliśmy się, jak funkcjonowały starożytne cywilizacje Egiptu i Grecji (oglądaliśmy film z serii Byli sobie wynalazcy pt. Archimedes i Grecy), wznosiliśmy wspaniałe piramidy (zabawa konstrukcyjna).

W miesiącu lutym wypadło kilka nietypowych dni, które świętowaliśmy z przedszkolakami na różne ciekawe sposoby. Były pyszne pączki w TŁUSTY CZWARTEK, sercowe lizaki na walentynki od jednego z przedszkolaków (dziękujemy rodzicom), ale także tańce, zabawy, kolorowanki, karty pracy, memo, domino, zajęcia manualne. Dzieci m. in. wykonały z masy plastycznej i plasteliny swoje ulubione pizze z różnymi dodatkami (a przy okazji ćwiczyły sprawność dłoni).

Skrzaty wzięły udział w projekcie „DZIECIAKI MLECZAKI cz. I”. Jest to akcja edukacyjno-informacyjna na temat mleka i jego przetworów, skierowana do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, ich opiekunów oraz rodziców. Program jest finansowany z Funduszu Promocji Mleka. Głównym celem akcji jest wzrost świadomości dzieci na temat roli mleka i produktów mlecznych w ich diecie. Poprzez zabawę kształtujemy prawidłowe nawyki żywieniowe. Promujemy mleko jako napój nie tylko zdrowy, ale też bardzo smaczny. „Mleczne ciekawostki” cz.1 (1 i 4 lutego 2021 r.) Uporządkowaliśmy wiedzę na temat nabiału i produktów mlecznych. Dowiedzieliśmy się więcej na temat tego, jak powstaje mleko i jego produkty. Wzbogaciliśmy słownictwo o wyrażenia: zdrowa dieta, witaminy, minerały. Były również zgadywanki i zabawy ruchowe.

PRZEDSZKOLAK W ŚWIECIE WARTOSCI „Co robić, gdy się złościsz”, czyli TECHNIKI ZARZĄDZANIA ZŁOŚCIĄ. Na poprzednich zajęciach SKRZATY dowiedziały się, że duszenie bądź wyciszenie złości mogą wydawać się kuszącym pomysłem, lecz nie są lekarstwem. Złość to bowiem zdrowa i naturalna emocja. Zamiast pouczać, inspirowano i zachęcano do pracy nad rozwojem emocjonalno-społecznym. Wspólnie wykonywaliśmy aktywizujące ćwiczenia, doświadczenia (m. in. na podstawie książki Huebner Dawn). Rozpoczęliśmy od rozdziału „W fotelu kierowcy”. Następnie poznaliśmy „Tajemnicę złości”, która brzmi: JEDYNĄ OSOBĄ, KTÓRA ODPOWIADA ZA TWOJĄ ZŁOŚĆ TO TY SAM! Potem zastanowiliśmy się „Czy złość pomoże nam zdobyć przyjaciół?”. Następnie rozmawialiśmy, że złość jest jak ogień, paląca, może wyrwać się spod kontroli. Potem uczyliśmy się „Pierwszej metody gaszenia złości – przerwy”. W lutym poznaliśmy kolejną metodę gaszenia złości. Na początek przypomnieliśmy sobie jaka była pierwsza metoda, co możemy wówczas robić. Rozmawialiśmy też, że nasza złość może przybierać różne postaci oraz „wielkości”. Dzieci rysowały co powoduję, że się złoszczą (zabieranie telefonu przez mamę, podbieranie klocków przez siostrę…). Następnie wykonaliśmy „narzędzie” pozwalające na rozluźnienie, czyli GNIOTKI!

Po feriach zimowych 20 stycznia zorganizowano KONKURS MUZYCZNY pt.: „Dziecięce kolędowanie”. Dziesięcioro Skrzatów zaśpiewało kolędy i pastorałki przy akompaniamencie pianina. Nasza publiczność była także bardzo aktywna i refreny śpiewała wspólnie z uczestnikami.