Wszystkiego najlepszego dla naszych rodziców.
.
zajęcia Labolo
Warsztaty ceramiczne
.
Urodzinowy Tydzień Koszałka Opałka u PROMYKÓW to mnóstwo ciekawych zabaw i zajęć.
Każdego dnia dzieci odkrywały nowe tajemnice związane z patronem ich przedszkola.
W poniedziałek: BAJKOWO- KOSZAŁKOWO, poznaliśmy historię małego krasnoludka, który z rozkazu króla Błystka wyruszył na poszukiwanie wiosny, pomagaliśmy znaleźć mu drogę poruszając się zgodnie ze wskazówkami po macie kodującej. Uczyliśmy się hymnu przedszkola i układaliśmy krasnoludkowe puzzle.
We wtorek był MAGICZNY DZIEŃ ILUZJI I DOŚWIADCZEŃ, przenieśliśmy się do świata iluzji i magicznych sztuczek.
W środę podczas ŻÓŁTEGO DNIA przygotowaliśmy niespodziankę dla Koszałka w postaci Dużej Książki, każdy przedszkolak namalował przepiękną ilustrację, układał postać krasnoludka tylko z żółtych klocków, a potem rozkoszował się smakiem słodkiego tortu.
W czwartek w PLASTYCZNEJ PRACOWNI KOSZAŁKA OPAŁKA malowaliśmy jego portrety, a w piątek świetnie bawiliśmy się podczas ekologicznych zabaw ruchowych.
.
Dziękujemy Rodzicom i Dzieciom z grupy „Promyki”, za tak liczny udział w konkursie fotograficznym „ZWIASTUNY WIOSNY”. Wszystkie dostarczone zdjęcia zostały wyeksponowane na naszej przedszkolnej wystawie. Dzieci otrzymały pamiątkowe dyplomy i nagrody w postaci książeczek. Dzięki tak pięknym fotografiom możemy podziwiać uroki zbliżającej się wiosny.
.
„Koszałkowe” urodziny czas zacząć!
15 kwietnia Rozpoczynamy Świętowanie Dnia Naszego patrona.
Z powodu sytuacji epidemiologicznej obchody dni „Koszałkowych” będą przedłużone do 15 maja.
Prosimy aby dzieci uczęszczające w tym tygodniu do przedszkola w czwartek 15 kwietnia przyszły ubrane na żółto. Osoby pozostające w domach również zachęcamy tego dnia o żółty akcent w ubiorze i przesyłanie zdjęć do wychowawców grup.
Koszałkowe prace Oli i żółto-Koszałkowa gwiazda Emila.
.
Emilka i Michałek świętują Żółty Dzień, dziękujemy za zdjęcia Michała, Milana i Piotrusia z rodzeństwem.
.
Prace Wojtusia i Lenki
.
Właściwe obchody Święta Koszałka Opałka planujemy na tydzień 10-14 maja 2021 r.
W tych dniach nastąpi również rozstrzygnięcie konkursu „MAŁE I DUŻE KOSZAŁKA OPAŁKA PODRÓŻE”. Przewidujemy upominki dla każdego przedszkolaka od naszego Patrona oraz pamiątkowe dyplomy dla uczestników konkursu.
Ekologiczny Koszałek Opałek - konkurs
ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W PRZEDSZKOLNYM KONKURSIE „MAŁE I DUŻE KOSZAŁKA OPAŁKA PODRÓŻE”
Z okazji urodzin naszego patrona Koszałka Opałka zachęcamy wszystkie dzieci do wzięcia udziału w konkursie pod hasłem „Małe i duże Koszałka Opałka podróże”.
Jeśli lubisz prace plastyczne i podróże – namaluj, narysuj, wyklej lub wykonaj kukiełkę krasnalka (z wykorzystaniem surowców wtórnych) w podróży w dowolnym miejscu, które Ci się podoba lub zaproś go do swojej miejscowości i tam sportretuj.
Do końca kwietnia prosimy o przesłanie zdjęć z podróży Koszałka na adresy e-mailowe wychowawców.
Po powrocie do przedszkola zachęcamy do zabrania ze sobą swoich Krasnali, by każdy mógł zobaczyć efekty Waszej pracy.
Z przyniesionych Koszałków zostanie stworzona wystawa. Uruchomcie wyobraźnię i zabierzcie Koszałka Opałka w ciekawą podróż, dokądkolwiek zechcecie!
CO SIĘ DZIEJE W KOSMOSIE 12-16.04.2021.pdf (104 KB)
moja-przygoda-w-kosmosie-pd-187-8545.pdf (876 KB)
Kosmiczne prace Michała i Piotra.
Rakieta Oli i układ słoneczny Piotra.
.
Dziękujemy Franusiowi, Piotrusiowi i Emilce za piękne prace.
.
Zdjęcia Wielkanocne Igi i Piotrka ("Jajko na patyku", "Kartka wielkanocna", "Kurczak z origami") Wyczarowany motyl Piotrka, Ćwiczenia grafomotoryczne Piotrka i Emilki, Kwiatek z kółek i nakrętek Piotrka, Chmurka deszczowo-wiosenna Piotrka
.
Dziękujemy Mamie Wojtusia za nadesłane zdjęcia.
Dziękujemy mamie Emilka za nadesłane zdjęcie baranka, Tacie Oli za zdjęcia wykonanych prac i mamie Piotrusia.
.
III, zadania dydaktyczno-wychowawcze od 06.04 do 09.04.2021.pdf (248 KB)
Zdjęcia Pani Doroty
.
W oczekiwaniu na wiosnę
.
Drodzy Rodzice.Nasze przedszkole bierze udział w Dniach Bezpiecznego Internetu 2021. Zapraszamy chętnych Rodziców i Dzieci do narysowania plakatu nawiązującego do tematu i przesłanie zdjęcia na adres mailowy przedszkola do 02.04.2021 r.
III, Zadania dydaktyczno.docx (44 KB) Innowacja Plastyczna - Promyki Z okazji zbliżających się ŚWIAT WIELKIEJ NOCY dzieci z grupy Promyki podjęły się zadania wykonania Palmy Wielkanocnej. Oglądały wcześniej Palmę z bliska i na obrazkach. Następnie wysłuchały opisu zadania. Dzieci zwijały kartkę w cienki rulonik by uzyskać patyczek do palemki, a potem doczepiały i doklejały paski papieru kolorowego i krepiny. Trochę ich to kosztowało wysiłku i pracy zręcznościowo-manualnej, ale na koniec były dumne ze swojego dzieła i bawiły się w pochody z palmami.
.
Wczesnowiosenne kwiatki Promyków, forsycje i krokusy
.
W ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego "Zabawa sztuką" Promyki wykonały kolejne zadanie. Temat "Kolor i rytm- Wassily Kandinski i Mozart." Dzieci malowały swoje dzieła w oparciu o wysłuchany i Koncert fortepianowy A-dur nr 23. Żeby lepiej poczuć muzykę przed malowaniem przedszkolaki dały się ponieść dźwiękom muzyki i przetańczyły ją. Ta ZABAWA SZTUKĄ bardzo im się spodobała.
.
22 marca obchodziliśmy kolejny z kolorowych dni, tym razem był to Dzień Zielony związany z wiosną. Promyki założyły wiosenny ogródek, siejąc rzeżuchę i owies oraz sadząc cebulki szczypiorku. Teraz każdego dnia będą dbały o swoje uprawy, podlewając je i dbając aby stały w nasłonecznionym miejscu. Dzieci słuchały utworu Vivaldiego „Wiosna”, a potem tworzyły improwizacje taneczne z szyfonowymi chustami. Po wysłuchaniu piosenki „Zielona żaba” powstały pomysłowe żabki z papierowych talerzyków. Bardzo cieszymy się, z nadejścia wiosny i czekamy na cieplejsze dni.
Promyki uczestniczyły w zajęciach badawczych „Jak kwaśne rzeczy jemy?. Dowiedziały się jakie mamy zmysły i co jest odpowiedzialne za wyczuwanie smaku. Poznały budowę języka, odkryły co ma odczyn kwaśny, co zasadowy, a co jest obojętne i jak można to sprawdzić. Zajęcia były bardzo interesujące, a dzieci już nie mogą się doczekać, co następnym razem przygotuje dla nich profesor Labolek.
.
Projekt "Kubusiowi Przyjaciele Natury" Nasza grupa ukończyła kolejny Projekt Edukacyjny pt.: "Kubusiowi Przyjaciele Natury". W ramach projektu Przedszkolaki odbyły 7 lekcji wg specjalnych scenariuszy. Według nich, m.in. oglądały filmy edukacyjne, wypełniały karty zadaniowe, stawiały czoło nowym ćwiczeniom i wyzwaniom tematycznym: "Dbam o rośliny i zwierzęta, nawet te najmniejsze", "Dbam o aktywność fizyczną", "Dbam o siebie i jem warzywa i owoce", "Dbam o zasoby naturalne (powietrze, wodę i energię)", "Dbam o segregację śmieci i tworzę z nich cos nowego", "Dbam o naturę", "Dbam o środowisko i oszczędzam pieniądze". Podczas zajęć dzieci stworzyły także "Recyklingowe drzewo" oraz "Skarbonki". Na zakończenie Przygód z Kubusiem, Promyki otrzymały Dyplomy, z których się ucieszyły.
.
W marcu kolejnym 5- latkiem w grupie Promyki została Dominika :) życzymy spełnienia marzeń!!!
.
KONKURS FOTOGRAFICZNY
Zapraszamy Rodziców i Dzieci z grupy III Promyki do udziału w konkursie fotograficznym „ZWIASTUNY WIOSNY”. Celem konkursu jest zachęcenie dzieci do wnikliwych obserwacji związanych z nadchodzącą porą roku. Prosimy o wykonanie zdjęcia (maksymalnie trzech) przedstawiającego oznaki zbliżającej się wiosny i dostarczenie go do nauczycielek w grupie, do dnia 09.04.2021 r. Wszystkie zdjęcia będą zaprezentowane na grupowej wystawie, a ich autorzy zostaną nagrodzeni i otrzymają pamiątkowe dyplomy.
Kolejne wyzwanie jakie podjęliśmy w ramach ogólnopolskiego projektu „Zabawa sztuką” związane było z powstaniem gry planszowej. Tym razem dzieci wspólnie z nauczycielem same tworzyły i wymyślały treści, które potem namalowały na kartkach formatu A4. Stojąc na każdym polu należało wykonać zadanie, które pozwoliło na kolejny rzut kostką. Promyki okazały się bardzo pomysłowe i kreatywne. Świetnie ze sobą współpracowały, a gra w trakcie której same poruszały się po stworzonej planszy sprawiła im ogromną radość.
.
Uwrażliwiając Promyki na piękno i przybliżając im historie książąt i księżnych mieszkających w zamkach, które dzieci znają tylko z bajek, wybraliśmy się na wirtualny spacer do przepięknego zamku w Pszczynie. Było to jedno z wyzwań ogólnopolskiego projektu „Zabawa sztuką”. Muzeum Zamkowe w Pszczynie jest unikatem na skalę kraju, aż 70% wyposażenia można dziś podziwiać dokładnie w takim stanie, w jakim zostawili je ostatni właściciele. Dzieciom najbardziej podobała się Sala Lustrzana, w której odbywały się przyjęcia i koncerty. Występował tam wielki muzyk i kompozytor Georg Philipp Telemann, co roku we wrześniu odbywa się tu festiwal jego imienia. Przedszkolaki mogły zobaczyć również kompleks pałacowych stajni i wybrać się na wycieczkę po pszczyńskim parku, na skraju którego rozciągała się zagroda żubrów, wirtualnie udaliśmy się również do Skansenu Wsi Pszczyńskiej na wystawę o pszczelarstwie i rodzajach uli. Muszę przyznać, że byłam pod wielkim wrażeniem zainteresowania dzieci tym obiektem, oglądały wnętrza i słuchały opowiadanej przeze mnie historii z wielką uwaga. Myślę, że zamek w Pszczynie będzie początkiem wspaniałej przygody z historią o zamkach w Polsce.
.
Podczas zajęć dotyczących teatru Promyki poznały KAMISHIBAI, czyli papierowy teatr, nazywany również teatrem narracji, wywodzi się on z Japonii. Z zewnątrz wygląda jak niepozorna , zamknięta walizka, lecz po otwarciu jej tajemniczych drzwiczek cała gromadka dzieci jest jak zahipnotyzowana. Większość kamishibai to baśnie, bajki, legendy składające się z 12- 16 pięknie ilustrowanych kart z tekstem na odwrocie. Przenośny teatr za pomocą, którego przedstawiane są ilustracje jest elementem stwarzającym wyjątkowy nastrój. Narrator odczytuje tekst na odwrocie kart i kolejno je odkłada. Opowiadania mogą być nowoczesne, tradycyjne i pedagogiczne, oparte na takich wartościach jak: współpraca, miłość, przyjaźń, pomoc innym, odpowiedzialność, miłość do zwierząt, wytrwałość, samoakceptacja. Kamishibai jest narzędziem edukacyjnym o szerokim zastosowaniu, już samo czytanie dzieciom jest bardzo ważne, pobudza wyobraźnię, rozwija wyczucie języka, poszerza słownictwo, Największą różnicą między kamishibai , a książką jest format, który dostosowany jest do większej grupy. Taka forma teatru wspomaga umiejętności promowania języka i kreatywności, zachęca dzieci do ustnej opowieści, tworzenia własnych opowiadań, inspiruje do samodzielnego malowania ilustracji, ale przede wszystkim sprawia dużo zabawy, buduje pewność siebie, co prowadzi do uczucia sukcesu i wzmacnia strukturę grupy poprzez wspólne działanie.
.
&
„Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze, czarodziejskie jest to, na co patrzę. Gdy się tylko podnosi kurtyna to od razu czar działać zaczyna. Każda bajka się staje prawdziwa, gaśnie światło i scena ożywa. Wszystko może się zdarzyć na scenie, działa czar, póki trwa przedstawienie…”W marcu obchodzimy Międzynarodowy Dzień Teatru, w naszej grupie odbywają się zajęcia związane z tą tematyką. Zabawy teatralne pozwalają na połączenie wszystkich typów dziecięcej ekspresji: plastycznej, słownej, muzycznej i ruchowej. Wprowadzenie dzieci w świat sztuki poprzez zabawy teatralne przynosi im wiele korzyści, rozwija wyobraźnię, doskonali mowę, która staje się wyrazista i melodyjna, sprzyja umuzykalnieniu, rozwija płynność ruchów oraz zwiększa poczucie własnej wartości, jest również okazją do wspaniałej zabawy. Dzieci chętnie utożsamiają się z przedstawionymi przez siebie postaciami, przeżywają i wczuwają się w sytuację bohatera, uczestniczą w jego przygodach, smutkach i radościach. Zabawy z wykorzystaniem kukiełek, pacynek, sylwet oraz kukiełek paluszkowych skłoniły dzieci do wymyślania własnych historii, stymulowały do większego wysiłku, odwagi i stawały się motywacją do nowych wyzwań.
.
"5 urodziny Hani - Promyki" Na koniec lutego 5 urodziny obchodziła w naszej grupie Hania, życzymy spełnienia marzeń i dużo zdrówka.
.
Projekt Ogólnopolski "Dzieciaki Mleczaki cz.I" w grupie Promyki
Projekt to akcja edukacyjno-informacyjna, skierowana do dzieci w wieku przedszkolnym ich opiekunów i rodziców. Projekt ten został sfinansowany ze środków Funduszu promocji mleka. Celem projektu było przekazywanie wiedzy dzieciom na temat jakości produktów mlecznych i ich walorów zdrowotnych oraz znaczenia ich w diecie dzieci, wykorzystując formę nauki poprzez zabawę. Projekt zakładał przekazanie wyżej wskazanych treści w formie specjalnie przygotowanych materiałów edukacyjnych i informacyjnych. Tematem zajęć były "Mleczne opowieści". Przedszkolaki zapoznały się z pojęciami nabiał i witaminy. Wzrosła ich wiedza na temat tego, jak powstaje mleko i jego przetwory. Nauczyciel uświadomił Promykom zdrowotne właściwości mleka i jego przetworów. Dzieci oprócz zabaw wykonały załączone karty pracy dołączone do projektu.
.
Koszałkowo-kolorowo "Niebieski Dzień Wody" w grupie Promyki Kolejnym dniem z cyklu "Koszałkowo-kolorowo" był "Niebieski Dzień Wody" w grupie Promyki. Przedszkolaki z tej okazji ubrały się w kolorze niebieskim. Promyki poznawały znaczenie wody w przyrodzie, same także dzieliły się wiedzą na ten temat. Szukaliśmy koloru niebieskiego w sali, robiliśmy doświadczenia z wodą, między innymi: rozpuszczanie lodu, co unosi się na wodzie a co tonie, barwienie wody. Dzieci wysłuchały "Bajki o Niebieskim Smoku" i namalowały to co z tej bajki zapamiętały. Zabawy w kolorze niebieskim trwały cały dzień.
.
Innowacja "Plastyka dla smyka... - "Serca z masy porcelanowej" w grupie Promyki W lutym Promyki dzięki innowacji plastycznej poznały kolejną technikę plastyczną i masę z której można tworzyć różne dzieła. A mianowicie "masę porcelanową". Dzieci pomagały w tworzeniu masy z takich produktów jak: mąka ziemniaczana, klej wikol, sok z cytryny i oliwka dla dzieci. Przedszkolaki miały okazję zobaczyć jak szybko tworzy się ta masa i jeszcze bawiły się nią przed utworzeniem zamierzonego kształtu. Następnie formowaliśmy serca a dzień później malowaliśmy na kolor czerwony. Dzieciom podobały się te zajęcia.
.
Innowacja „Bajeczki na smuteczki, czyli bajkoterapia w przedszkolu” „Porządeczek i Bałaganiak” to bohaterowie kolejnej bajki terapeutycznej. Dzieci z wielką uwagą wysłuchały historii ich rówieśników, którzy mieli kłopoty z utrzymaniem porządku we własnych pokojach, ale z pomocą przybył im dzielny Porządeczek, nie pozwolił on aby Bałaganiak na stałe zagościł w domu głównych bohaterów. Promyki dowiedziały się czym są obowiązki , odpowiedzialność, dlaczego ład i porządek bardzo ułatwiają codzienne czynności. Dzieci starały sobie wyobrazić jak wygląda Porządeczek i Bałaganiak, za pomocą mimiki i gestów przedstawić te postacie, a potem je narysować, powstała w ten sposób wspólna książeczka. Próbowaliśmy też odpowiedzieć na pytanie, kiedy przyjemniej się czujemy : gdy jest bałagan czy porządek? Zrobiliśmy wspólnie mały eksperyment z wielkim bałaganem, po którym dzieci zgodnie doszły do wniosku, że znacznie lepiej czują się w towarzystwie Porządeczka. Teraz po zakończonej zabawie wszystkie Promyczki angażują się w porządkowanie sali, dbając o to, aby każda zabawka znalazła się na swoim miejscu.
.
Promyki zachwycone były zajęciami metodą kolorowych dźwięków. Oprócz utrwalenia podstawowych kształtów i kolorów odgadywały melodię znanych im piosenek, i samodzielnie mogły je zagrać, uderzając w odpowiednie klawisze patrząc na ułożony z kolorowych figur rytm zastępujący nuty. Był też czas na swobodne improwizacje muzyczne, które sprawiły dzieciom wiele radości.
.
Promyki dowiedziały się o tradycji Tłustego Czwartku, zrobiliśmy też pączki których nie mogło zabraknąć tego dnia. „Pączki , pączki chrusty, chrusty niech nam żyje czwartek tłusty”!
.
W styczniu w naszej grupie Promyki rozpoczęły świętowanie 5 urodzin. Po feriach zimowych urodziny obchodzili m. in. Wojtek i Franek. A w lutym w dniu Balu Karnawałowego w przedszkolu 5 lat skończyła Ala.
ŻYCZYMY WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!!!
.
Promyki świetnie bawiły się podczas obchodów kolejnego dnia z cyklu „Kolorowo- Koszałkowo”. Tym razem królował kolor biały. Dzieci obejrzały film edukacyjny pt. „Zima”, z którego dowiedziały się jak powstaje śnieg, co to jest szron, jak bezpiecznie bawić się na śniegu. Rozwiązywały zimowe zagadki, tańczyły przy dźwiękach zimowej samby i przyglądały się wirującym śnieżynkom. Największą radość sprawiła Promykom „Bitwa na śnieżki” i „Taniec ze śniegowymi kulami”. Obchody zakończyliśmy malowaniem „Zimowych krajobrazów” metodą paluszkową. Mimo, iż śniegu za oknem niewiele my poczuliśmy piękną zimową aurę.
.
"Promyki budują Zamki" W tygodniu baśniowym i bajkowym Promyki zbudowały przepiękne Zamki. Zabawa była twórcza i zgodna w małym grupkach, a efekt wyszedł bardzo imponujący.
.