-
Główna  -   Rejestr zmian  -   Statystyka  -   Redakcja  -  
-
- -
Przedszkole Miejskie nr 3
im. Koszałka Opałka w Legionowie
ul. Zegrzyńska 71,
05-119 Legionowo
tel./fax: (0-22) 772-96-66
e-mail: przedszkolem3@o2.pl
Foto
Strona Główna

Ćwiczyć każdy może

grupa IV

-
Wersja do drukudruk
grupa IV
OBSZAR III Edukacja zdrowotna

1. Scenariusz "Biały uśmiech Michała"

Scenariusz inscenizacji pt. „Biały uśmiech Michała” na V edycje konkursu „Zdrowie w bajce” w Urzędzie Miasta w Legionowie
Data: 12.11.2013 r.
Prowadząca: Joanna Kiraga
Grupa wiekowa: 4-latki
Cele:
- zachowanie bezpieczeństwa w czasie przejazdu autokarem i pobytu w miejscu publicznym;
- wdrażanie do kulturalnego zachowywania się w miejscach publicznych i właściwego stosowania form grzecznościowych;
- rozwijanie indywidualnych predyspozycji i zdolności aktorskich dzieci;
- przezwyciężanie onieśmielenia podczas publicznego występu;
- zapoznanie dzieci z profilaktyką zębów i jamy ustnej;
- propagowanie zachowań prozdrowotnych.
Metody:
- słowna
- oglądowa
- czynna
Formy pracy:
- zbiorowa
- indywidualna
- grupowa

Środki dydaktyczne:
- stroje dzieci, slajdy, płyta z podkładem muzycznym, aparat fotograficzny

PRZEBIEG:
1. Inscenizacja pt. „Biały uśmiech Michała”
Dziecko 1
Słyszeliście o Michale,
który zębów nie mył wcale?
(slajd nr 1)
Dziecko 2
Michał z ochotą słodycze zjadał
o ich pysznym smaku ciągle opowiadał.
(slajd nr 2)
Dziecko 3
Aż razu pewnego na zębie Michała
duża i czarna plama powstała.
(slajd nr 3)
Dziecko 1
Chłopiec z tym problemem poszedł do dentysty
Chciał, aby ząbek ponownie był biały i czysty.
(slajd nr 4)
Dziecko 2
Pan stomatolog obejrzał zgryz cały
Przywrócił Michałowi uśmiech śnieżnobiały.
(slajd nr 5)
Dziecko 3
Do gabinetu przybyli mili goście,
którzy pokazali jak o zęby dbać najprościej.
(slajd nr 6; dźwięk pukania do drzwi).
Dziecko 4 „Szczoteczka”:
Jestem szczoteczka
Robię kółeczka
Po zębach się przesuwam
nieczystości usuwam.
Dziecko 5 „Pasta”:
Szczoteczka na mnie zerka
Pobawimy się więc w berka.
Zrobię w buzi bąbelków serię,
zniszczę przy tym bakterie.
Dziecko 6 „Kubek ciepłej wody”:
Mam w sobie ciepłą wodę,
lubię zdrowie i urodę.
Woda wszystko wypłukuje
Uśmiech świeży pieczętuje.
2. Piosenka „Szczotkujcie zęby”:
I. Szczotkujcie zęby co dzień
I pokazujcie je
Rano, wieczór i w południe
Uśmiechajcie się!/bis

II. Gdy zjecie coś słodkiego
Zapamiętajcie, że
Szczotką, pastą, ciepłą wodą
Trzeba umyć je/bis
(podczas melodii piosenki dzieci tańczą).

W dniach 12-14 listopada w Urzędzie Miasta w Legionowie odbył się finał V edycji konkursu „Zdrowie w bajce”, do którego przystąpiły dzieci z naszego przedszkola z grupy IV z prezentacją „Biały uśmiech Michała”.
Wydział Promocji i Rozwoju Społecznego Starostwa Powiatowego w Legionowie wraz z Powiatową Stacją Sanitarno - Epidemiologiczną w Legionowie oraz Niepublicznym Przedszkolem „Przy Lesie" z Legionowa od pięciu lat organizują dla dzieci z powiatowych szkół i przedszkoli profilaktyczny konkurs teatralny zatytułowany „Zdrowie w bajce". Głównym celem konkursu jest pogłębienie świadomości dzieci na temat zdrowego trybu życia, a także kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie. Tematem przewodnim tej edycji było hasło - higiena. Zadaniem dzieci i ich wychowawców było stworzenie autorskiego przedstawienia dotyczącego tematyki prozdrowotnej w dowolnej formie – wiersza, piosenki, teatrzyku – i przedstawienie go na gali finałowej. Konkurs był przeprowadzony w czterech kategoriach wiekowych: przedszkola 3-4 lata, przedszkola 5 lat, klasy „0” oraz klasy I-III.
Nasze przedszkolaki, w kategorii 3-4-latki, otrzymały wyróżnienie. W konkursie wzięło udział sześcioro dzieci. Mimo, że był to pierwszy występ małych artystów przed tak dużą widownią w nieznanej sali, dzieci były bardzo odważne i bardzo się starały, aby przedstawić los Michała, który nie dbał o zęby. Dzieci były zadowolone ze swego występu oraz z dyplomów i upominków, które otrzymali w nagrodę od organizatorów i sponsorów konkursu. Cały zespół otrzymał wyróżnienie w postaci statuetki oraz nagrodę rzeczową – tunel.

2. Scenariusz zajęć „Dbam o swoje zdrowie”
Data: 13.03.2014 r.
Prowadząca: Joanna Kiraga
Grupa wiekowa: 4-latki
Cele:
- kształtowanie nawyków związanych z dbaniem o własne zdrowie i higienę osobistą;
- rozumienie konieczności jedzenia potraw niezbędnych dla zdrowia (warzywa, owoce);
- propagowanie zdrowego stylu życia;
- propagowanie zachowań prozdrowotnych.
Metody:
- słowna
- oglądowa
- poszukująca
- czynna
Formy pracy:
- zbiorowa
- indywidualna
- grupowa

Środki dydaktyczne:
- wiersz B. Lewandowska „Na zdrowie”;
- przedmioty służące do utrzymania higieny osobistej (mydło, gąbka, grzebień, pasta, ręcznik, szczoteczka do zębów, kubek);
- papierowe jabłuszka dla każdego dziecka;
- puzzle;
- karty pracy, kredki;
- płyta z piosenką: „Gimnastyka”; „Czyścioszki”; magnetofon;
- kącik apteczny, strój aptekarza, kasa.

PRZEBIEG:
1. Powitanie dzieci przez nauczyciela.
2. Ilustracja ruchowa piosenki „Gimnastyka”.
3. Zabawa ortofoniczna „Chora lalka”.
4. Słuchanie wiersza B. Lewandowskiej „Na zdrowie”. Rozmowa nt wiersza. Kształtowanie nawyku dbania o własne zdrowie, wymienianie czynników sprzyjających zdrowiu (ruch na świeżym powietrzu, prawidłowe odżywianie, dbanie o higienę osobistą).
5. Zabawa dydaktyczna „O zdrowie dbamy” – chętne dziecko rozpoznaje po dotyku przedmiot służący do higieny osobistej (szczoteczka do zębów, gąbka, mydło…).
6. Ćwiczenia oddechowe „Jabłuszka” – dmuchanie na papierowe jabłuszka, rozwijanie pojemności płuc poprzez dmuchanie na papierowe jabłko o różnym natężeniu.
7. Zabawa ruchowa „Witaminki”.
8. Quiz nt „Czy dbam o zdrowie?” – dzieci odpowiadają na pytania z zakresu edukacji zdrowotnej (klaśnięcie – odpowiedz „tak”; stuknięcie o podłogę – odpowiedz „nie”).
9. „Owocowo-warzywne puzzle” – układanie indywidualne i zespołowe puzzli.
10. Śpiewanie piosenki „Czyścioszki”.
11. Karty pracy – połącz dzieci z produktami, które pomagają zdrowo urosnąć. Kolorowanie obrazków.
12. Zabawa tematyczna „W aptece”.

Zajęcia te były kontynuacją tematyki kompleksowej „Dbamy o czystość i zdrowie”. Celem zajęć było ukształtowanie poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie. Dzieci były bardzo zainteresowane tematem zajęć i wykazały się dużą wiedzą i umiejętnościami. Zdobyte wiadomości dzieci utrwalały także podczas zabaw ruchowych jak również śpiewania piosenek. W trakcie zajęć znaczną część uwagi poświęcono istotnym kwestiom prawidłowego odżywiania, dbania o higienę jamy ustnej oraz ruchu na świeżym powietrzu. Szczególnym zainteresowaniem dzieci cieszyła się zabawa w aptekę.


3. Scenariusz zajęć „Bezpieczne zabawy na śniegu”
Data: 11.02.2014 r.
Prowadząca: Joanna Kiraga
Grupa wiekowa: 4-latki
Cele:
- uświadomienie konieczności zachowania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw
zimowych oraz w czasie uprawiania sportów zimowych,
- odróżnianie miejsca do zabaw zimowych - bezpieczne od niebezpiecznych,
- kształcenie umiejętności myślenia przyczynowo – skutkowego,
- wzbogacenie słownictwa czynnego.

Metody:
- słowna
- oglądowa
- poszukująca
- czynna
Formy pracy:
- zbiorowa
- indywidualna
- grupowa

Środki dydaktyczne:
- opowiadanie pt. „Zabawy na śniegu” H. Zdzitowiecka
- ilustracje „Zabawy na śniegu”
- płyta z muzyką A. Vivaldi „Cztery pory roku. Zima”, magnetofon;
- karty pracy, kredki, nożyczki, klej, kartki;

PRZEBIEG:
1. Powitanie dzieci przez nauczyciela.
2. Słuchanie opowiadania pt. „Zabawy na śniegu” H. Zdzitowieckiej. Rozmowa nt opowiadania. Kształtowanie nawyków bezpiecznej zabawy na śniegu.
3. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Zajączek i pieski”.
4. Oglądanie ilustracji przedstawiających zabawy na śniegu i lodzie – rozmowa nt wybierania bezpiecznych miejsc do zabawy, przestrzegania zakazu ślizgania się na zamarzniętych rzekach, czy też zjeżdżania na sankach w pobliżu ulic.
5. Opowieść ruchowa „Zimowe zabawy w ogrodzie”.
6. Zabawa ruchowa przy muzyce A. Vivaldiego „Cztery pory roku. Zima”.
7. Karty pracy „Przygoda misia” – kolorowanie i wycinanie obrazków, naklejanie ich
w odpowiedniej kolejności.
8. Zabawy na placu zabaw – zabawa ruchowa z elementem równowagi „Idziemy po śladach”. Lepienie bałwanków, śnieżek.

Podczas zajęć przypomniane zostały podstawowe zasady zachowania bezpieczeństwa podczas aktywnego wypoczynku zimowego i sposoby uniknięcia niebezpiecznych sytuacji w trakcie zabaw zimowych. Zimowa aura zachęciła przedszkolaków do wesołych zabaw na śniegu. Przy okazji, dzieci uświadomiły sobie jak ważna jest rola ruchu na świeżym powietrzu.
zdrowie w bajce

zdrowie w bajce

zdrowie w bajce

dbam o swoje zdrowie

dbam o swoje zdrowie

dbam o swoje zdrowie

bezpieczne zabawy na śniegu

 
Wytworzył: brak danych, data: brak danych
Wprowadził: Katarzyna Biernacka, data: 24.03.2014 r., godz. 14.33
Ostatnia aktualizacja: Katarzyna Biernacka, data: 31.03.2014 r., godz. 12.13
Liczba odwiedzin: 1706