-
Główna  -   Rejestr zmian  -   Statystyka  -   Redakcja  -  
-
- -
Przedszkole Miejskie nr 3
im. Koszałka Opałka w Legionowie
ul. Zegrzyńska 71,
05-119 Legionowo
tel./fax: (0-22) 772-96-66
e-mail: przedszkolem3@o2.pl
Foto
Strona Główna

Z życia przedszkola 2019/2020

grupa IV Skrzaty

-
Wersja do drukudruk
grupa IV Skrzaty

adresy do kontaktu z nuczycielami:
monika.zbikowska@pm3.oswiata-legionowo.pl
cedro.ksenia@pm3.oswiata-legionowo.pl
wijatkowska.anna@pm3.oswiata-legionowo.pl

TYDZIEŃ III
06.04-10.04.2020 r.

Temat kompleksowy: Witaj, wiosno!

1. „Gdzie się chowa zima” – swobodny taniec z balonem do piosenki.

2. „Słońce czy deszcz” – zabawa orientacyjno – porządkowa.
Na hasło „Słońce” dziecko swobodnie maszeruje po pokoju (trzymając balon w górze) do rytmu wyklaskiwanego przez rodzica. Na hasło „Pada deszcz” dziecko biegnie w wyznaczone miejsce, kuca i uderza rytmicznie palcami w balon.
3. „ Misia bela” – zabawa z pokazywaniem.

Trąf, trąf, misia bela (dziecko uderza cztery razy piąstkami o siebie, pionowo jedna o drugą).
Misia Kasia (przykuca i otwartymi dłońmi uderza raz o podłogę).
Kąfacela ( wykonuje dwa podskoki).
Misia a ( obraca się wokół swojej osi w lewo i klaszcze w dłonie na „a”.
Misia be (obraca się wokół swojej osi w prawo i klaszcze w dłonie na „be”.
Misia Kasia (przykuca i otwartymi dłońmi uderza o podłogę).
Kąface (wykonuje trzy podskoki).

4. Piosenka „ Jestem wiosna” - https://www.youtube.com/watch?v=EDdGL1jxCdU
Dziecko trzyma balon. W czasie trwania piosenki porusza się swobodnie, wymachuje nim, dostosowuje się do rytmu i treści piosenki.

5. „ Jaka jest wiosna?” – rozmowa na temat wiosennych barw, dźwięków, zapachów, smaków na podstawie doświadczeń dzieci oraz treści piosenki „ Jestem wiosna”.

6. „ Wiosna” – praca plastyczna ( technika dowolna).
7. „ Zapraszamy do nas, ptaszki!” – rozmowa na temat powracających wiosną ptaków na podstawie doświadczeń dzieci i zagadek.

Stoi sobie w trzcinach, wdzięcznie szyję zgina,
w wodzie się nie tapla, bo nie kaczka to, lecz … ( czapla).
Dziecko porusza się jak czapla: chodzi, gwałtownie zginając nogi, głowę trzyma wysoko, ręce opuszczone wzdłuż ciała.

W piękny fraczek ubrana nad stawem zatacza kółka.
Lata nisko – deszcz wróży czarno - biała … ( jaskółka).
Dziecko pochyla się, ręce trzyma rozpostarte na boki i udaje że fruwa.

Podrzuca innym jajka ptasia mama – szachrajka,
ma szaro – czarne piórka i kuka – to …( kukułka). Dziecko kukułka - powtarza kuku, kuku …

Żółty dziób, brunatne pióra, mógłby śpiewać w wielu chórach,
bo ma melodyjny głos i szybko się uczy …( kos).
Dziecko jest kosem, powtarza dźwięki wydawane przez rodzica. Kosy potrafią powtórzyć wygwizdaną przez człowieka melodię, naśladować dzwonek telefonu, gwizd czajnika, pisk hamulców.

Gdy mówi „ coś bym dziś zjadł”, to zwykle szuka żab,
rozpoznasz go po klekocie. Już wiesz, kto to? Tak! To … ( bociek).
Dziecko staje na jednej nodze i uderza w dłonie wyprostowanymi rękami, mówiąc kle, kle. Na słowo „mysz!” spaceruje i patrzy w podłogę.

8. „ Szukam miodu” – opowieść ruchowa.

Rodzic opowiada: W ulu praca wre – pszczoły robią miód (dziecko szybko biega). Za to w lesie mieszka wielki, ciężki, niedźwiedź ( chodzi powoli, robiąc „ciężkie” kroki), który jest wiecznie głodny( dziecko głaszcze się po brzuchu). Nie ma dziś ochoty ani na grzybki, ani na owoce, marzy mu się słodki miód ( oblizuje się). Rozgląda się po całym lesie ( dziecko przykłada dłoń do czoła i rusza głową na boki). Jest! Tam w oddali widzi piękny ul. Z radości podskakuje cztery razy ( dziecko podskakuje i liczy: jeden, dwa, trzy, cztery). Teraz, najciszej jak potrafi, skrada się do niego na palcach ( dziecko chodzi na palcach). Ul znajduje się wysoko na drzewie, dlatego wspina się wysoko na palcach, wkłada do niego rękę i …ała! ( dziecko podskakuje, machając jedną ręką), użądliła go pszczoła. Nie posmakuje dzisiaj słodkiego miodku. Szybko ucieka do swojego schronienia ( dziecko udaje, że ucieka).

9. „ Ja nie choruję!” – rozmowa na temat sposobów zapobiegania chorobom na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania Hanny Łochockiej „ Jak choruje Elemelek, jak go leczą przyjaciele?”.
http://zbajkaprzezswiat.blogspot.com/2019/04/wrobelek-elemelek-i-jego-przyjaciele_2.html

10. Odpowiedzi dzieci na pytania:
• Co dolegało Elemelkowi?
• Co poradziły mu poszczególne postacie?
• Jak poczuł się, gdy zastosował te wszystkie rady?
• Co zrobił, gdy poczuł się zupełnie zdrowy?


11. „Ruch to zdrowie” – wykonanie ćwiczeń ogólnorozwojowych z plastikową butelką.
• Stojąc w rozkroku, przekłada butelkę między nogami.
• Unosi butelkę do góry, ręce wyprostowane, kołyszą się na boki.
• Leży przodem ( na brzuchu), nogi wyprostowane, butelkę trzyma oburącz, podnosi głowę i ręce ( nadal trzymając butelkę).
• Leży tyłem ( na plecach), nogi zgięte w kolanach, między nimi butelka, robi skłon głową i podciąga kolana, dotykając butelką do głowy.
• Podskakuje obunóż z butelką między kolanami.
• Przeskakuje przez butelkę w przód i w tył.
• Wyciszenie – dziecko kładzie się na butelce ( butelka znajduje się pod ich plecami) i turla się wolno w przód i w tył.
12. „ Co to znaczy ubierać się odpowiednio do pogody?” – rozmowa
Dziecko odpowiada na pytania:
• Jak należy ubierać się w czasie słonecznych dni i w czasie deszczu?
• Co należy wziąć ze sobą, gdy wychodzimy na dwór i pada deszcz?
• Co należy robić, aby być zdrowym?

13. „ Kwiaty” – opowieść ruchowa.
Wyobraź sobie, że jesteś bardzo malutkim nasionkiem ( dziecko skulone leży na podłodze). Czujesz, że robi się coraz cieplej ( dziecko porusza się), czujesz, jak pada na ciebie ciepły wiosenny deszczyk ( dziecko nadal zwinięte w kłębek– kuca). Czujesz, jak wyrasta z ciebie kwiatek (dziecko powoli prostuje palec wskazujący i unosi go nad głową). Bardzo lubisz, jak grzeją cię ciepłe promienie słoneczne. Do wzrostu jest ci też potrzebna woda, dlatego cieszysz się na każdą kroplę deszczu. Jesteś już taki wysoki, że swoimi płatkami próbujesz dosięgnąć słońca ( dziecko stoi na palcach z wyciągniętymi do góry rękoma i porusza palcami). Ach, jaka piękna wiosna!

14. „Kolorowe pląsy” – improwizacja taneczna do utworu Piotra Czajkowskiego „ Walc kwiatów”.
https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc

15. „ Marzanna” – rozmowa na temat polskich zwyczajów związanych z odchodzącą ziemią na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Józefa Ratajczaka „ Topienie Marzanny”.

„Topienie Marzanny” Józef Ratajczak
Włożymy jej białą sukienkę,
na głowę włożymy wianek,
niech płynie sobie do morza,
dziś lub jutro nad ranem.

Dosyć już mamy zimy,
niech miną mrozy srogie,
rzeka ruszy spod lodu jak rozpalony ogień!

Do widzenia, Marzanno,
teraz na wiosnę pora,
już kwiaty wschodzą na łąkach
we wszystkich wiosennych kolorach.

16. Odpowiedzi dzieci na pytania:
• Jak była ubrana Marzanna z wiersza?
• Dokąd miała popłynąć?
• Dlaczego topiono kukłę?

17. Karty pracy:
• https://pl.pinterest.com/pin/370843350560017452/
• https://pl.pinterest.com/pin/562457440940755024/
• https://pl.pinterest.com/pin/330592428874092878/
• https://pl.pinterest.com/pin/563583340863381812/
• http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/kpatki7.jpg
• http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/kpatki2.jpg
• http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/kpatki1.jpg
• http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna2-1.jpg

18. Pomysły na ciekawe prace plastyczne:
Kartka świąteczna :https://lecibocian.pl/wielkanocna-kartka-wyklejanka-do-druku-i-wyklejania/
Wiosenne kwiaty: https://lecibocian.pl/kreatywne-malowanie-farbami-butelka-wiosenne-kwiaty/
Drzewko szczęścia: http://dziecieceinspiracje.pl/2020/03/364-rewelacyjne-gry-i-zabawy-przyrodnicze.html?fbclid=IwAR1D9XojZ5qRH_xSuWyt_m1Dd505hM-pNMnmBc80pwUyJIW4DS_FUbivgxk
Witraż: https://www.gamazbik.com/post/sztuka-witrażu-w-wykonaniu-dzieci-ozdabiamy-nasz-dom?fbclid=IwAR3XbpxXvRYjHjxmZNVZF4ryD8GtEtAdMO2T9GY9w1Shzj73zjMAdQansZs

19. Gimnastyka
Prawidłowa postawa
https://youtu.be/2BQCcIjudZ8

20. Nadchodzi Wielkanoc (piosenki)

„Wełniany baranek”: https://youtu.be/6xpm8tTKdCQ
„Znaki Wielkanocy” https://youtu.be/OCmZrAz3t-U
„Piosenka Wielkanocna” https://youtu.be/YPQA6HvRwHQ

21. Wiosenna Bajka Wielkanocna do poczytania
https://www.bajkidoczytania.pl/wiosenna-bajka-wielkanocna


TYDZIEŃ II
23.03.27.03.2020 r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: Porządki w ogrodzie.
Drodzy Rodzice,
Czas, kiedy zamknięte są placówki oświatowe, to czas trudny, ale spróbujmy go dobrze wykorzystać. Dlatego zachęcamy Was do nauki poprzez zabawę z dziećmi oraz do korzystania z materiałów, które będziemy Państwu na bieżąco udostępniać. Na pewno pomogą one przetrwać ten trudny czas. Pozdrawiamy nasze przedszkolaki ! Życzymy dużo zdrówka ! Ciocie 

1. Masaż na dobry humor (wykonujemy gesty zgodne z treścią).

Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.
Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.
Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.
Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.
Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.
Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.
Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.
Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.
Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.
Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz.

2. Słuchanie wiersza „Przyjście wiosny” J. Brzechwy.

Naplotkowała sosna,
że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
„Przyjedzie pewnie furą”.
Jeż się najeżył srodze:
„Raczej na hulajnodze”.
Wąż syknął: „Ja nie wierzę.
Przyjedzie na rowerze”.

Kos gwizdnął: „Wiem coś o tym.
Przyleci samolotem”.
„Skąd znowu - rzekła sroka -
Ja jej nie spuszczam z oka
I w zeszłym roku, w maju,
Widziałam ją w tramwaju”.
„Nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem!”
„A ja wam to dowiodę,
Że właśnie samochodem”.

„Nieprawda, bo w karecie!”
„W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Przypłynie własną łódką”.
A wiosna przyszło pieszo -
Już kwiaty z nią się śpieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią: „Witaj wiosno!”.

- Jakie zwierzęta rozmawiały o przyjściu wiosny?
- Jak wygląda wiosna?
- Co pojawia się na wiosnę?

3. Zabawa ruchowa „Moje gniazdo”.
Dziecko- ptak układa na podłodze, np. ze skakanki lub szalika kształt gniazda. Na hasło rodzica „Ptaki na spacer” dziecko biega po pokoju. Na hasło ”Ptaki do gniazd” dziecko jak najszybciej stara się wrócić do swojego gniazda, po czym przybiera określoną przez rodzica pozycję, np. stanie na jednej nodze.

4. „Kto mieszka w tym jajku?”. Rozmowa na temat wiersza.

Z jajeczka się urodziło,
główkę najpierw wychyliło,
na dwie nóżki wyskoczyło.
Oczko czarne otworzyło
dzióbek mały rozchyliło,
że jest głodne zakwiliło…
kurczątko: pi, pi, pi.

Rodzic zadaje dziecku pytania:
- Czym ptaki różnią się od innych zwierząt?
- Jakie znasz ptaki?

5. Zakładanie własnej hodowli roślin: rzeżuchy. Prowadzenie obserwacji, dbanie o hodowlę, prowadzenie minidzienniczka, gdzie dziecko rysuje, czy nawodniło hodowlę, czy są jakieś zmiany.
https://youtu.be/MfCoSQRMgfk
6. Zabawy logopedyczno-językowe:
„Czy znasz roślinę/kwiat/warzywo/owoc na literę…”, „Wymień wszystkie rośliny, jakie znasz, na literę u, k, n itd.”

7. Zagadki wiosenne

Zielona plama w barwne punkciki
a nad nią śpiew skowronka,
tam wyruszamy zbierać kwiaty
bo to jest właśnie …. (łąka).

Malowane, kraszone,
ozdabiają święcone, (pisanki).

Na wiosennym polu, ta poczwara stoi,
a ptak złodziejaszek, bardzo jej się boi …. (Strach na wróble).

Siejemy nasiona, aby były żniwa,
czy wiesz jak ta pora roku się nazywa (Wiosna).

Chodzi polem słonko, po zielonym życie.
Nad polem nad łąką śpiewa ktoś w błękicie …. (skowronek).

8. Karty pracy

- http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna4.jpg

- http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna6.jpg

- https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-7-1.pdf

- https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-3-2.pdf

- https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-5-1.pdf

- https://www.domowyprzedszkolak.pl/item/wiosna-587


Quiz
http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112661

7. Kolorowanki
- https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Ważka-2.pdf

- https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Pszczoła-2.pdf

- https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Motyl-2.pdf

- https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Ślimak-2.pdf

8. Film edukacyjny o wiośnie
https://youtu.be/Wjo_Q1OYTmY

9. Wiosenne piosenki
Wiosna w ogródku https://youtu.be/gpZElYqu1Ag?list=PLo_XHxymHHYGhhNe9JYTNmz4zeGodWDFw
Maszeruje wiosna https://youtu.be/LFPthrmErcY?list=PLo_XHxymHHYGhhNe9JYTNmz4zeGodWDFw



TYDZIEŃ I
16.03-20.03.2020 r.

1.„ Boogie woogie” – zabawa ruchowa.
Do przodu prawą rękę daj,
do tyłu prawą rękę daj,
do przodu prawą rękę daj i pomachaj nią.

Bo przy boogie woogie trzeba w koło kręcić się,
no i klaskać trzeba też: raz, dwa, trzy. Boogie woogie ahoj! X2 ( Przykucanie i wyskok). I od nowa zaczynamy taniec ten.
Do przodu lewą rękę daj. Do tyłu lewą rękę daj. Do przodu lewą rękę daj. I pomachaj nią.
Bo przy boogie woogie trzeba w koło kręcić się. No i klaskać trzeba też: raz, dwa, trzy. Boogie woogie ahoj! X2 ( Przykucanie i wyskok). I od nowa zaczynamy taniec ten.

2. „Czy zima odchodzi?”- rozmowa na temat zmian zachodzących w przyrodzie na przedwiośniu na podstawie opowiadania „W lesie”.

W lesie
Piotr Wilczyński

– Nadchodzi po zimie, znasz dobrze jej imię. Kroczy w kwiatów pąkach i w promieniach słonka. Co to jest?
– To jest wiosna – Misia spojrzała na dziadka, który od samego rana sypał zagadkami.
Jak ktoś opowiada dużo zagadek to się mówi, że sypie nimi jak z rękawa. No i właśnie dziadziuś dzisiaj tak sypał i dobrze, że to on, a nie śnieg. Bo przedwczoraj sypnął i się bałem, że nie pojedziemy z dziadkami na działkę. Na szczęście świeci słonko i jedziemy na weekend, a razem z nami rodzice Miśki i oczywiście Miśka. Moi rodzice zostali w domu, bo mama musi się oszczędzać – tak powiedział pan doktor. Bo ja niedługo będę miał siostrzyczkę.
– Zgadłaś. A teraz powiedzcie, co to jest?: Wiosną na drzewie się zieleni, a złoty opada na jesieni?
– Oj, dziadku, to przecież to liść – pokiwałem głową.
– Teraz ja – zaproponowała babcia. – Co to takiego? Młody juhas w górach chwycił się za głowę, gdy zobaczył w śniegu kwiaty fioletowe.
– Pani w przedszkolu pokazywała różne wiosenne obrazki i tam były takie fioletowe kwiatki. Jak się one nazywały? – Nie mogłem sobie przypomnieć. – Już wiem, to krokusy! – ucieszyłem się, bo fajnie jest coś wiedzieć.
Kiedy dojechaliśmy na działkę, dziadek napalił w kominku, żeby się domek nagrzał, a potem, razem z babcią przygotowali kiełbaski na ognisko. A my poszliśmy do lasu razem z rodzicami Misi po chrust. Jak ten chrust zbieraliśmy, to weszliśmy na polankę, na której leżało trochę śniegu. Spod niego wyglądały takie małe bialutkie kwiatki.
– Misiek, to przebiśniegi, co nie? – Michasia od razu odgadła.
Po drugiej stronie polanki wokół jednego drzewa ziemia była rozkopana. – Oho – powiedział tata Misi – chyba tu jakiś dzik szukał żołędzi. Pewnie zgłodniał po zimie.
Nagle mama podniosła rękę w górę. Wszyscy stanęliśmy. – Słyszycie?
To było ćwierkanie, ale nie takie jak wróbelka, tylko takie szybkie jakby świerszczyk ćwierkał.
– To śpiewa kowalik, taki mały kolorowy ptaszek. Jak będziemy cicho, to może go zobaczymy. O! Tam jest – mama Misi pokazała na drzewo przed nami. Na pniu siedział śliczny ptaszek podobny do wróbelka, a może bardziej do sikorki. Miał pomarańczowy brzuszek, brązowe skrzydełka, łepek i dziobek szaroniebieskie i taki sam płaszczyk, a nóżki żółte. Kowalik zaczął schodzić z drzewa łepkiem na dół. – Kowalik jest jednym z kilku ptaków na świecie, które tak potrafią. A w Europie tylko on umie schodzić głową w dół. Nagle krzyk, kowalik spłoszył się i odfrunął. To Miśka okropnie głośno krzyknęła. – Wąż!
Tata Miśki podbiegł szybko do niej i wziął ją na ręce. – To tylko zaskroniec. Jest bardzo łagodny i zupełnie niegroźny – spokojnie wyjaśnił.
– A skąd on się tutaj wziął? – spytałem.
– On tu mieszka. Pewnie poczuł ciepło wiosennego słonka i postanowił wyjść na spacer. Zaskrońce właśnie w marcu budzą się z zimowego snu. Możecie go sobie obejrzeć, tylko zachowujcie się spokojnie, żeby go nie spłoszyć.
– A on nas nie ugryzie? – Misia schowała się za tatą.
– Naprawdę to jest łagodne zwierzątko. Popatrz na jego łepek, co widzisz?
– Ma takie żółte plamki z tyłu – Miśka dała się namówić i podeszła bliżej.
– No właśnie. Stąd się wzięła jego nazwa: zaskroniec. Bo ma z tyłu, „za skroniami”, bardzo charakterystyczne plamy.
– Ja się go już wcale nie boję. On jest bardzo ładny. Trochę szary, a trochę zielony.
Po powrocie opowiedzieliśmy dziadkowi i babci nasze przygody. Dziadek rozpalił ognisko, a rodzice Michaśki wystrugali dla wszystkich kijki na kiełbaski. Gdy słonko zaszło, zrobiło się zimno i przenieśliśmy się do domku.
– W brązowych kapturkach chowają się listki wiosną. A potem będą zielone, gdy trochę podrosną. – Dziadek znowu zaczął zagadki.
– To są pąki – babcia zgadła. Potem Miśka przypomniała sobie zagadkę z przedszkola: – Co to za kwiatek, ze szklanych rabatek, w którym obok „pana”, „lipa” jest schowana?
– Teraz ja zgaduję. – Dziadek zrobił bardzo zamyśloną minę – „Pan”, „lipa”? To chyba tulipan.
Jeszcze długo graliśmy w zagadki. I wszystkie były o wiośnie.

Łąka żegna zimę,
ze snu budzi się las.
Zagadki o wiośnie
umilają czas.

- Gdzie byli Michał i Misia?
- Kogo spotkali w lesie?
- W jaką grę grali?
- Jaka to była pora roku?
- Jakie zmiany zachodzą w przyrodzie na wiosnę?

4.„ Kto już się obudził? – zagadki . Rozwijanie twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek.
1. Mieszka w gawrze, głośno chrapie. Jest wielki. Chyba mnie nie złapie (niedźwiedź).
2. Przypomina trochę mysz, ale ma skrzydła. Nocą łapie owady. Ta dieta mu nie zbrzydła (nietoperz).
3. Nocą poluje na dżdżownice, owady, ślimaki. Choć nie szyje, ma zbiór igieł nie byłe jaki (jeż).
Dzieci kolorują to zwierzę, które stanowi rozwiązanie pierwszej zagadki, na brązowo. To zwierzę, które jest rozwiązaniem drugiej zagadki - na czerwono, a to, które jest rozwiązanie trzeciej zagadki – na pomarańczowo.



3. Ćwiczenia oddechowe „Pożegnanie zimy”.
Dziecko trzyma dłonie przy ustach na kształt trąbki. Mówimy: Jesteśmy ciepłym wiatrem wypędzająym zimę. Bierzemy wdech i na wydechu dmuchamy. Na wydechu długo powtarzamy Heeeeej. Na jednym wydechu, ciągiem: Zimo, gdzie jesteś?! Na jednym wydechu, z dzieleniem na sylaby: Spły-waj
do Du-naj-ca! Na jednym wydechu, ciągiem: Spływaj do Bałtyku!Na jednym wydechu, z dzieleniem na sylaby: Żeg-naj zi-mo!































Zapraszamy dzieci do udziału w konkursie rysunkowym "Piesek leci". Konkurs polega na zilustrowaniu piosenki.
Technika wykonania pracy dowolna, termin składania prac do 2 grudnia 2019 r.
link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=ei_tMwC3Pg



Grupa IV - Skrzaty
Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc wrzesień:
1. W przedszkolu.
2. Wakacyjne wspomnienia.
3. Jesteśmy bezpieczni.
4. Dbamy o siebie i o środowisko.
Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w przedszkolu.
Kształtowanie umiejętności przedstawiania się – podania imienia i nazwiska oraz miejsca zamieszkania.
Zwrócenie uwagi na to, komu i w jakich sytuacjach można podawać swój adres, a komu nie.
Zapoznanie dzieci z nową salą, znaczkiem imiennym w szatni, sali i łazience.
Poznanie osób pracujących w grupie/w przedszkolu, ich imion i zadań.
Zapoznanie z ogrodem przedszkolnym i jego wyposażeniem: przypomnienie zasad bezpiecznej i zgodnej zabawy.
Kształtowanie umiejętności współpracy.
Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
Rozpoznawanie i nazywanie przyborów toaletowych.
Zapoznanie dzieci z zasadami panującymi w przedszkolu.
Wspólne tworzenie kodeksu grupy.
Wyrabianie nawyku używania słów: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam.
Zachęcanie dzieci do swobodnego, komunikatywnego wypowiadania się: na tematy dowolne i podane.
Usprawnianie narządu artykulacyjnego poprzez wyraźne wymawianie spółgłosek.
Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
Zapoznanie dzieci z cechami charakterystycznymi dla lata.
Uświadomienie dzieciom różnorodności miejsc spędzania wakacji.
Zapoznanie z mapą Polski, kształtowanie umiejętności rozpoznawania charakterystycznych elementów dla krajobrazów górskiego i nadmorskiego.
Kształtowanie świadomości ekologicznej.
Poznawanie podstawowych zasad poruszania się pieszego.
Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Uwrażliwienie dzieci na zachowanie ostrożności w kontaktach z nieznajomymi.
Wdrażanie zasad bezpiecznego kontaktu ze zwierzętami.
Zapoznanie dzieci z numerami alarmowymi.
Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej.
Wyrabianie ogólnej sprawności ruchowej dzieci.
Wyrabianie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek.
Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
Edukacja matematyczna:
Przypomnienie i utrwalenie wiadomości z zakresu pojęć matematycznych, zdobytych w grupie młodszej.
Rozwijanie umiejętności klasyfikowania/grupowania przedmiotów.
Kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała.


We wrześniu dzieci uczyły się zasad bezpieczeństwa obowiązujących w przedszkolu oraz poznały zasady ruchu drogowego. Przedszkolaki zapoznane zostały z wybranymi znakami drogowymi. Wybraliśmy się również na pobliskie skrzyżowanie. Celem wycieczki było obserwowanie ruchu drogowego, znaków drogowych, przejścia dla pieszych oraz poruszających się pojazdów. Dzieci ćwiczyły także umiejętność prawidłowego i bezpiecznego przechodzenia przez ulicę. Wycieczka utrwaliła wiedzę przedszkolaków na temat ważnego dla wszystkich bezpieczeństwa. Po powrocie do przedszkola dzieci wykonały prace- sygnalizatory świetlne.


W dniu 16 września w przedszkolu odbyły się warsztaty Labolo – doświadczenie przez eksperymentowanie. Zajęcia nosiły tytuł „ Fruwający magnes”. Dzieci utrwaliły pojęcia: naukowiec, laboratorium oraz zapoznały się z pojęciami: magnes, linie pola magnetycznego.




19 września w ramach realizacji programu preorientacji zawodowej
„Poznajemy zawody” wybraliśmy się do pobliskiej apteki. Celem wycieczki było poznanie wyglądu i wyposażenia apteki oraz zapoznanie się z pracą farmaceuty. Pani farmaceutka przybliżyła przedszkolakom specyfikę swojego zawodu, pokazała dzieciom różne maści, krople, syropy, tabletki, które pomagają w walce z chorobą. Podczas miłej pogadanki przypomniała wszystkim przedszkolakom, że pod żadnym pozorem dzieci nie mogą bawić się lekarstwami oraz że lekarstwa możemy brać tylko pod czujnym okiem osoby dorosłej. Na koniec dzieci zostały poczęstowane pysznymi witaminowymi lizakami.




We wrześniu w ramach przeprowadzanej w grupie IV innowacji „ Zdrowo i kolorowo” zostały przeprowadzone zajęcia pt. „Czystość i higiena na co dzień”. Przedszkolaki poszerzyły swoją wiedze na temat higieny, poznały prawidłową technikę mycia rąk oraz przybory, które służą do zachowania czystości.


20 września w ramach realizacji programu preorientacji zawodowej „ Poznajemy zawody” dzieci dowiedziały się na czym polega praca strażaka i co jest mu potrzebne do jej wykonywania. Podczas zajęć obejrzeliśmy prezentację multimedialną „ Praca strażaka” oraz przypomnieliśmy sobie numery alarmowe. Przedszkolaki odgrywały role dyspozytora i poszkodowanego, a także dowiedziały się jakie informacje należy przekazać, dzwoniąc na numer alarmowy.




PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA GR. SKRZATY NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

1. Dary jesieni.
2. Dbamy o zdrowie.
3. Jesienią w parku i w lesie.
4. Zabawy na jesienne wieczory.

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Rozróżnianie i nazywanie popularnych warzyw.
Rozróżnianie i nazywanie popularnych owoców.
Uświadomienie dzieciom, że grzyby dzielimy na jadalne i trujące.
Poszerzenie wiedzy przyrodniczej o nazwy grzybów.
Kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.
Poszerzenie wiedzy przyrodniczej – rozpoznawanie liści i łączenie ich z odpowiednim owocem.
Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego zachowania w kuchni.
Kształtowanie sprawności ruchowej oraz motoryki całego ciała.
Promowanie zasad zdrowego żywienia – uświadomienie jakie produkty warto jeść często.
Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.
Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Kształtowanie umiejętności samodzielnego ubierania się.
Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
Zapoznanie z pracą lekarza i pielęgniarki, przełamywanie lęku przed wizytą u lekarza i rozumienie konieczności przyjmowania leków w razie choroby.
Wyrabianie nawyku higieny jamy ustnej.
Rozpoznawanie i nazywanie własnych emocji – eliminowanie strachu przed stomatologiem.
Kształtowanie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała.
Wdrażanie dzieci do rozpoznawania stanów emocjonalnych po wyrazie twarzy.
Rozbudzanie u dzieci zainteresowania zmianami zachodzącymi w przyrodzie.
Zapoznanie dzieci z barwami podstawowymi i pochodnymi.
Rozwijanie kreatywności poprzez działania plastyczne.
Kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu.
Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, poszanowania dla zwierząt.
Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania.
Kształtowanie umiejętności współpracy i współdziałania.
Rozwijanie cierpliwość i koncentracji.
Rozwijanie zdolności improwizacyjnych (muzyka).
Kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania się w miejscach publicznych.
Pobudzanie do działań artystycznych.
Wspomaganie prawidłowego rozwoju narządów artykulacyjnych i oddechowych.

EDUKACJA MATEMATYCZNA:
Kształtowanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze oraz określenia, w którym zbiorze jest mniej, więcej lub tyle samo.
Rozwijanie umiejętności matematycznych – porównywanie wielkości drzew, posługiwanie się określeniami: wysokie, niskie.
Kształtowanie umiejętności łączenia elementów w pary według wybranej cechy (rodzaj).


„ CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM”
W ramach ogólnopolskiej akcji „ Cała Polska czyta dzieciom” zapraszamy wszystkich dorosłych do czytania naszym dzieciom książek.
Jeśli chcemy, by dzieci wyrosły na wykształconych, kulturalnych, mądrych i dobrych ludzi, wychowujmy je w miłości do książek.


21go października odbyły się warsztaty LABOLO pt „ Ciecz, nie ciecz”. Dzieci zapoznały się z pojęciami ‘ciecz” i „ciało stałe” oraz dowiedziały się, co to jest ciecz newtonowska.


W październiku Skrzaty wybrały się na spacer w poszukiwaniu darów jesieni. Zbieraliśmy kolorowe liście, kasztany, żołędzie, jarzębinę, które po powrocie do przedszkola umieściliśmy w naszym kąciku przyrodniczym. Zebrane dary jesieni pomogły nam również podczas zabaw matematycznych.


NA JESIENNYCH ŚCIEŻKACH”
23 października odbyła się w naszym przedszkolu uroczystość pt. „Na jesiennych ścieżkach”, podczas której wszystkie grupy zaprezentowały piosenkę lub wiersz o tematyce jesiennej. Po południu odbyły się warsztaty twórcze podczas których rodzice, dziadkowie i dzieci wykonali przepiękny strój dla Pani Jesieni z kolorowych liści, żołędzi, kasztanów, jarzębiny oraz jeże z gliny. Dobry humor dopisywał każdemu.




Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc listopad:
1. Listopadowe wspomnienia.
2. Jesienna pogoda.
3. Zwierzęta domowe.
4. Zimno, coraz zimniej.
Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat.
Rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny.
Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wyrazów: mama, tata, brat, siostra.
Zapoznanie dzieci z przedmiotami codziennego użytku z dawnych czasów.
Wdrażanie do prawidłowego i bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych znajdujących się w domu i przedszkolu.
Kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych.
Pogłębianie więzi rodzinnej.
Kształtowanie odpowiedzialności za swoje zwierzę.
Poszerzenie wiedzy dzieci dotyczącej pracy weterynarza.
Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.
Doskonalenie techniki zapamiętywania.
Identyfikowanie i nazywanie własnych stanów emocjonalnych.
Kształtowanie u dzieci umiejętności współdziałania.
Doskonalenie małej motoryki.
Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni plastycznej.
Zapoznanie dzieci z techniką malowania opuszkami palców.
Kształtowanie umiejętności uważnej obserwacji przyrody.
Wyjaśnienie znaczenia deszczu dla ludzi, roślin i zwierząt.
Prowadzenie obserwacji i wyciągnięcie wniosków z doświadczeń.
Dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy.
Rozwijanie umiejętności rozróżniania pór roku i obserwowania pogody.
Kształtowanie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji dotyczących jesiennej pogody.
Poznanie zwyczajów wybranych zwierząt zapadających w sen zimowy.
Rozpoznawanie i nazywanie kilku wybranych gatunków ptaków zimujących w Polsce.
Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.
Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej, ruchowej i motorycznej.
Edukacja matematyczna:
Doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
Kształtowanie umiejętności przeliczania na konkretach w zakresie 1-6.
Rozwijanie u dzieci umiejętności logicznego myślenia i klasyfikowania.



Od września Skrzaty aktywnie uczestniczą w ćwiczeniach gimnastycznych.
„ Każde dziecko o tym wie.
Chcesz być zdrowy – ruszaj się!
Sport to bardzo ważna sprawa,
są reguły, jest zabawa …”



W roku szkolnym 2019/20 dzieci z grupy Tropiciele i grupy Skrzaty przystąpiły do udziału w objętej honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej Ogólnopolskiej Akcji Edukacyjnej Dzieci uczą Rodziców. Celem akcji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa wśród najmłodszych, popularyzacja postaw proekologicznych, promocja aktywnego i zdrowego trybu życia, a także zachęcenie dzieci do rozmowy z rodzicami na tematy, które były przedmiotem zajęć dydaktycznych w przedszkolu. W dniu 08.11.2019 r. w grupach odbyły się pierwsze z cyklicznych zajęć pod tytułem Niepodległa Polska. Poprzedzone one było wspólnym odśpiewaniem hymnu o godzinie 11.11. W trakcie zajęć dzieci obejrzały prezentację multimedialną oraz utrwaliły zdobyte wiadomości na temat naszej ojczyzny: nazywały i rozpoznawały symbole narodowe, poznały postacie twórców niepodległej Polski, recytowały wiersz Władysława Bełzy Katechizm polskiego dziecka oraz rozmawiały na temat Co to jest patriotyzm? Na zakończenie pokolorowały obrazek przedstawiający godło i flagę Polski, który zabrały do domu, aby pokazać rodzicom.



„ BAJKOWE MARZENIA”
W środę 20.11.2019r. dzieci z naszego przedszkola uczestniczyły w uroczystości pt. „ Bajkowe marzenia” podczas której wszystkie grupy zaprezentowały piosenkę lub wiersz. W tym dniu przedszkolakom poprzebieranym za różne postacie z bajek dopisywał wspaniały humor. Dla dzieci przygotowane były zadania, z którymi sobie świetnie poradziły. Podczas wspólnych zabaw jechaliśmy pociągiem przy piosence „ Witajcie w naszej bajce”, a na zakończenie wypędziliśmy złą czarownicę z krainy bajek.


„ BRZECHWA I TUWIM DZIECIOM”
29 listopada dzieci z naszego przedszkola wzięły udział w konkursie recytatorskim „ Brzechwa i Tuwim dzieciom”, którego celem było rozwijanie zainteresowań poezją dziecięcą, odkrywanie i rozwijanie talentów recytatorskich, a także pokonywanie nieśmiałości podczas występów publicznych. Konkurs przebiegł w serdecznej i miłej atmosferze. Występom dzieci towarzyszyły wielkie emocje i podekscytowanie.
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali brawa, pamiątkowe dyplomy oraz nagrody.


Grupa Skrzatów wysłała listy do Świętego Mikołaja. Wcześniejsza wycieczka na pocztę przydała się do prawidłowego przygotowania listu. Dzieci utrwaliły wiedzę na temat pojęcia „adresat”, wdrażały się do posługiwania się adresem i utrwaliły wiedzę na temat zadań i funkcji urzędu pocztowego. Każdy list był zaadresowany do Świętego Mikołaja, posiadał znaczek i nadawcę. Listy wrzuciliśmy do specjalnie przygotowanej skrzynki pocztowej.



Grudzień to wyjątkowy miesiąc. To Mikołajki i Boże Narodzenie. To czas rodzinnych spotkań i niezwykłej atmosfery. To czas pomagania i dzielenia się z innymi. 06.12.2019 r. dzieci z grupy Tropicieli oraz Skrzatów oprócz zabawy z Mikołajem, spotkały się wspólnie na zajęciach pt. Pomocne serce w ramach ogólnopolskiej akcji pod patronatem Ministra Edukacji Narodowej Dzieci uczą rodziców. Oglądaliśmy prezentację multimedialną i rozmawialiśmy na temat magii świąt Bożego Narodzenia. Wspólnie zastanawialiśmy się, co oznacza magiczne słowo „pomagać” i w jaki sposób możemy pomagać innym (rodzicom, koleżankom i kolegom). Wiemy już, że pomaganie innym niesie wiele korzyści- nie tylko dla osoby, której pomagamy, lecz także dla nas samych. Na zakończenie spotkania dzieci kolorowały obrazek przedstawiający misia Uszatka i zabrały go do domu, aby opowiedzieć rodzicom o zajęciach pt. Pomocne serce – lekcji o pomaganiu w tak radosnym okresie roku.




Dnia 16.12.2019r. w naszej grupie zostały przeprowadzone warsztaty przez firmę Labolo pt. „ Zegar słoneczny”. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się dlaczego mamy dzień i noc oraz zapoznane zostały z pojęciem: ruch obrotowy Ziemi.


Grupa IV - Skrzaty
Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc styczeń:
1. Witamy Nowy Rok.
2. Bale, bale w karnawale.
3. Święto babci i dziadka.
4. Co można robić zimą?
 Integracja grupy.
 Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
 Kształtowanie umiejętności współpracy w parach.
 Rozwijanie wyobraźni dzieci.
 Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnych emocji i rozpoznawania różnych emocji u innych osób.
 Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze strachem przed wizytą u fryzjera.
 Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wyrazu zegar.
 Rozwijanie u dzieci umiejętności analizy i syntezy głoskowej.
 Wdrażanie do wypowiadania się na podany temat.
 Kształtowanie umiejętności odczytywania symboli rysunkowych.
 Zapoznanie dzieci ze zwyczajami karnawałowymi.
 Kształtowanie umiejętności dobierania stroju adekwatnie do okazji.
 Wyzwalanie u dzieci aktywności pantomimicznej.
 Kształtowanie u dzieci postawy szacunku wobec osób starszych oraz okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych.
 Kształtowanie umiejętności formułowania życzeń dla babci i dziadka.
 Radzenie sobie z emocjami podczas rozgrywania gier: wygrana – przegrana.
 Rozwijanie zachowań sprzyjających zdrowiu.
 Usprawnianie aparatu oddechowego u dzieci.
 Poszerzenie słownika dzieci o nazwy miesięcy.
 Utrwalenie nazw pór roku oraz ich charakterystycznych cech.
 Rozbudzanie zainteresowania dzieci zmianami zachodzącymi w przyrodzie.
 Zapoznanie dzieci ze zjawiskami atmosferycznymi charakterystycznymi dla zimy: mróz, śnieg, lód oraz ich cechami i właściwościami.
 Prowadzenie obserwacji i wyciągnięcie wniosków z doświadczeń.
 Poszerzenie wiadomości na temat życia zwierząt w czasie zimy.
 Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami.
 Doskonalenie umiejętności manualnych.
 Kształtowanie wrażliwości muzycznej oraz gry na instrumentach perkusyjnych.
 Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.
 Motywowanie do dbałości o sprawność fizyczną.
 Kształtowanie umiejętności rzutu oburącz.
Edukacja matematyczna:
 Doskonalenie umiejętności ustalania położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby.
 Zapoznanie dzieci z zasadami układania rytmu.
 Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
 Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów.

Zbliżają się ferie zimowe, czyli okres wyjazdów i beztroskiej zabawy na śniegu i lodzie, ale to także czas zabawy w domowym zaciszu. By ferie przebiegały szczęśliwie należy pamiętać o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. W dniu 13.01. odbyły się zajęcia dydaktyczne z cyklu Dzieci uczą rodziców pod tytułem Bezpieczne ferie. W trakcie zajęć dzieci zapoznały się z najważniejszymi zasadami bezpieczeństwa w domu i poza nim podczas ferii zimowych. Na zakończenie zajęć przedszkolaki pokolorowały obrazki i zabrały je do domu, aby opowiedzieć rodzicom, czego nauczyły się w trakcie zajęć.


W lutym 2020 r. uczestniczyliśmy w zajęciach pt. Młody ekolog w ramach akcji edukacyjnej Dzieci uczą rodziców. Była to fascynująca podróż do świata ekologii. Podczas oglądania prezentacji multimedialnej dzieci starały się odpowiedzieć na pytania:
Jak dbać o środowisko?
Jak segregować odpady?
Co to jest smog?
Czym jest ekologia?
Wiemy już, że możemy dokonywać codziennych wyborów w ten sposób, że nasze najbliższe otoczenie stanie się mniej zanieczyszczone. Codzienne czynności, choć bardzo proste mogą pomóc naszej planecie i stać się kluczem do jej ratowania.


Zabawy wprowadzające dzieci w świat kodowania doskonale sprawdzają się w przedszkolu. Jest to wspaniała zabawa połączona z logicznym myśleniem, nauką, pracą zespołową, dająca wiele uśmiechu i satysfakcji z wykonanych zadań. Przedszkolaki bardzo lubią tego typu zajęcia.


ZABAWY SENSORYCZNE
Domino sensoryczne to świetna zabawa dla przedszkolaków, dzięki której Skrzaty badały różne faktury za pomocą dotyku, ćwiczyły spostrzegawczość oraz kreatywność.


DOBBLE
Dobble to wspaniała gra, która ćwiczy refleks i spostrzegawczość, a przy okazji wzbudziła ogromną falę radości i zainteresowania wśród Skrzatów.



Grupa IV - Skrzaty
Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc marzec:
1. W dawnych czasach.
2. Wynalazki.
3. W marcu jak w garncu.
4. Porządki w ogrodzie.
Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat.
Wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci związanego ze światem dinozaurów.
Rozwijanie umiejętności społecznych poprzez zabawy parateatralne i dramowe.
Doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie.
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw części garderoby.
Wzbogacenie zasobu słownictwa związanego z podróżowaniem, środkami transportu.
Kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.
Rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wybranych nazw wiosennych kwiatów.
Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
Rozwijanie twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek.
Kształtowanie nawyku sprzątania po sobie.
Rozwijanie umiejętności obserwacji przyrody.
Utrwalenie wiedzy dzieci na temat charakterystycznych zmian zachodzących w przyrodzie na wiosnę.
Zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami.
Budowanie wiedzy dzieci na temat obiegu wody w przyrodzie.
Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dotyczących ptaków.
Zapoznanie dzieci z etapami siania roślin.
Rozwijanie postawy proekologicznej.
Kształtowanie umiejętności manualnych.
Poznawanie różnych form ekspresji artystycznej – rysowanie węglem.
Doskonalenie umiejętności tworzenia prac technicznych z wykorzystaniem różnych materiałów.
Rozwijanie pomysłowości i aktywności twórczej.
Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
Rozwijanie umiejętności rzutu i chwytu oburącz.
Edukacja matematyczna:
Kształtowanie umiejętności dodawania w zakresie 1-6 (dodawanie na konkretach).
Doskonalenie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała.
Kształtowanie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji.
Doskonalenie umiejętności układania rytmów z figur geometrycznych.


6 marca dzieci z grupy Tropicieli oraz Skrzatów uczestniczyły w kolejnych zajęciach z cyklu Dzieci uczą rodziców pt. Wyjątkowa pszczoła. Pszczoła? Owad wyjątkowy i na swój sposób doskonały. Dzięki niemu mamy pożywienie. Podczas zajęć dzieci odbyły podróż do świata pszczół, poznały te małe owady i dowiedziały się o tym, jak wielki jest ich wpływ na nasze życie. Na zakończenie zapoznały się z treścią wiersza Zmartwienie pszczoły.





 
Wytworzył: brak danych, data: brak danych
Wprowadził: Katarzyna Biernacka, data: 13.08.2019 r., godz. 13.21
Ostatnia aktualizacja: Katarzyna Biernacka, data: 03.04.2020 r., godz. 19.27
Liczba odwiedzin: 1527