-
Główna  -   Rejestr zmian  -   Statystyka  -   Redakcja  -  
-
- -
Przedszkole Miejskie nr 3
im. Koszałka Opałka w Legionowie
ul. Zegrzyńska 71,
05-119 Legionowo
tel./fax: (0-22) 772-96-66
e-mail: przedszkolem3@o2.pl
Foto
Strona Główna

Z życia przedszkola 2019/2020

grupa I Okruszki

-
Wersja do drukudruk
grupa I Okruszki

adresy do kontaktu z nauczycielami:
joanna.kiraga@pm3.oswiata-legionowo.pl
brzuchnalska.aleksandra@pm3.oswiata-legionowo.pl

Kochane dzieci, drodzy rodzice
Mamy nadzieję, że miło spędzacie czas w domu ze swoimi rodzicami, rodzeństwem i że jesteście bezpieczni i zdrowi. Brakuje nam Waszych uśmiechów i różnych opowieści. W związku z obecną sytuacją serdecznie zachęcamy do skorzystania z propozycji zabaw i przygotowanych przez nas materiałów, które będą kontynuacją realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Kto ma ochotę pochwalić się swoimi pracami, prosimy o zdjęcia. Serdecznie pozdrawiamy wszystkich Przedszkolaków i Rodziców.
Życzymy dużo zdrowia i wytrwałości.
Pani Asia i Pani Ola


TYDZIEŃ III
30.03.- 03.04.2020 r.
Temat kompleksowy: Wiosna w domu

1. „Kwiecień plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata” - jak myślicie, co oznacza to przysłowie? Obserwujcie przyrodę. Porozmawiajcie z rodzicami o tym, co zmieniło się w przyrodzie, pogodzie. Pooglądajcie różne książeczki, wyszukajcie obrazków, zdjęć przedstawiających elementy wiosenne.
2. Słuchanie wiersza K. Datkun – Czerniak pt. „Wiosna” .
Wiosna w zielonej sukience
nogami bosymi stąpa.
I gdzie stopę stawia,
tam... to chyba czary -
wiosenny kwiat zostawia.
Po spacerze wiosny
świat zmienia się cały.
Ptaki wśród zieleni
radośnie śpiewają,
motyle fruwają,
świerszcze cicho grają.
Kwiaty kolorowe
wśród traw zakwitają.
Gdyby nie ty, wiosno,
i te twoje czary,
to świat byłby pewnie
i smutny, i szary.
Rozmowa na temat wiersza:
- W jakim kolorze była sukienka wiosny?
- Czy wiosna miała buty?
- Co się działo, kiedy Wiosna stawiała stopy?
- W jaki sposób zmienił się świat po spacerze wiosny?
- Co robiły ptaki?
- Co robiły motyle?
- Co robiły świerszcze?
- Jak myślicie jakie kolorowe kwiaty zakwitły wśród zielonych traw?
- Co stałoby się gdyby Wiosna nie przyszła ze swoimi czarami?
- A czy ktoś z was zobaczył już zwiastuny wiosny?
Zachęcamy do obejrzenia filmiku „Wiosna - pierwsze oznaki w przyrodzie” https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

3. Kwiecień zwykle kojarzy nam się ze Świętami Wielkiej Nocy. Wspólnie z rodzicami postarajcie się ozdobić wasz dom w przedmioty, symbole wielkanocne.
4. Zachęcamy również dzieci, aby wspólnie z rodzicami założyli zielony kącik w domu.
W waszych doniczkach może znaleźć się: rzeżucha, owies, szczypiorek, pietruszka, a nawet ozdobne kwiatuszki. To wszystko, na co macie ochotę. Podlewajcie, pielęgnujcie. Ciekawe jesteśmy co z tego wyrośnie?  Dzieci, które skorzystają z propozycji założenia zielonego kącika w swoim pokoiku, proszeni są o zrobienie zdjęcia i przesłanie na adres emaliowy przedszkola. Miłej zabawy!!!

Filmik instruktażowo-edukacyjny: https://www.youtube.com/watch?v=MylwlLi_Uqc

5. Pamiętajcie o gimnastyce !!!

https://panimonia.pl/2017/09/06/zabawy-ruchowe-przedszkolu-karty-obrazkowe-inspiracje/

6. Zabawy konstrukcyjne klockami w zielonym kolorze „Kto najszybciej zbuduje wieżę z zielonych klocków”. Zabawę można modyfikować, zmieniać kolory klocków. W ten sposób utrwalamy kolory. Można przeliczać, z ilu klocków została zbudowana wieża. Często z dziećmi podczas zajęć prezentowałyśmy i tłumaczyłyśmy na czym polega zbiór. Zachęcamy Was do wspólnej zabawy klasyfikacyjnej według kolorów.

7. Zapraszamy Was do obejrzenia programu Margolcia i Miś „Idzie wiosna”
https://www.youtube.com/watch?v=_d46oD2DyTc

8. „Żabka” – praca plastyczna
Odbijanie dłoni umoczonej w farbie, to świetne doświadczenie sensoryczne.
Można pozwolić dziecku na samodzielne pomalowanie dłoni grubym pędzlem,
lub swobodne moczenie dłoni w miseczce wypełnionej farbą. Następnie dziecko
odbija dłoń. Jeśli ktoś woli, to może odrysować swoją dłoń i stworzyć różne zwierzątka.
http://www.kreatywniewdomu.pl/2016/05/w-swiecie-zwierzat-czyli-zwierzeta-z.html
Brawo!
Koszałek Opałek na pewno byłby zachwycony. Bardzo chciałybyśmy zobaczyć Wasze prace jak już się spotkamy w przedszkolu. Możecie założyć teczkę i tam wkładać wszystkie swoje rysunki.
9. Zabawa w „Gramy w zielone” – formułowanie dłuższych, poprawnych gramatycznie zdań z zastosowaniem przymiotnika zielony np. Moja mama lubi kolor zielony. Mój brat ma zielone buty.

10. A może ktoś z Was chciałby pobawić się masą solną?
Przepis na masę solną składa się tylko z 3 składników: mąki pszennej, soli i wody. Mąkę i sól przygotowujemy w takiej samej ilości np.
▪ 1 szklanka mąki;
▪ 1 szklanka soli;
▪ ok. 0,5szklanki wody
Oczywiście do uzyskania większej ilości masy używamy wielokrotności mąki i soli np. 3 szklanki mąki + 3 szklanki soli + woda. Zacznijmy od tego, że do głębokiej miski wsypujemy mąkę i sól. Dokładnie mieszamy i wlewamy niewielką ilość wody. Mieszamy, rozgniatamy grudki, dodajemy odrobinę wody i ponownie mieszamy. Ilość wody jest tu kluczowym czynnikiem i trzeba ją wlewać stopniowo.
Poniżej link do ozdoby wiosennej.
https://uczymyibawimy.pl/2017/04/zabawa-sensoryczna-ozdoba-wiosenna.html
11. Wydawnictwo MAC udostępniło do wydruku karty pracy dla dzieci. Zachęcamy do korzystania.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-a-kp-cz2.pdf
(karty pracy strony: 6-10)


W związku z zawieszeniem zajęć w przedszkolu przedstawiamy Państwu propozycje zabaw i ćwiczeń, które możecie wykonać z dziećmi w domu.


TYDZIEŃ II
23.03 -27.03.2020 r.

Wiosenne powroty
Zachęcamy do wykonywania z dziećmi ćwiczeń i zabaw w domu. W razie pytań zapraszamy do kontaktu e-mailowego. Odpowiemy na Państwa pytania, udzielimy wsparcia, podeślemy dodatkowe propozycje zabaw.


-Wiersz B. Szelągowskiej "Wiosenne powroty".

Przyszła wiosna, a tuż za nią ptaki przyleciały.

Teraz będą jak co roku gniazda zakładały.

Bocian lubi patrzeć z góry- dom ma na topoli.

Za to żuraw wśród mokradeł raczej mieszkać woli.

A jaskółka gdzieś pod dachem gniazdo swe zakłada.

Zaś kukułka swoje jajka niesie do sąsiada.

Tyle ptaków powróciło do nas razem z wiosną!

W dużych gniazdach, małych gniazdkach niech pisklęta rosną!


Czytamy dziecku wiersz pokazując mu ilustracje odpowiednich ptaków. Można utrudnić zabawę prosząc aby dziecko samo wskazało właściwego ptaka.


-Zabawa matematyczna "Żabki w stawie" Kładziemy na stole niebieską kartkę i pięć obrazków żabek. Prosimy aby dziecko umieściło 2 żabki w stawie, doskoczy do nich jeszcze jedna żabka, ile jest teraz żabek w stawie? Liczbę żabek można modyfikować.

Zagadki:

Ma czerwone nogi,

długi dziób.

Choć żabek nie lubi,

to czasem je zje. (bocian)



Śpiew tego ptaka leci wysoko do słonka,

bo właśnie wołamy na wiosnę... (skowronka)


Ptaszek ten nie jest duży,

nie stoi na półkach

i choć, nie wiem czemu, robi kółka,

to wiadomo, że to... (jaskółka)


Ptaszek, o którym myślę, boi się huku,

a oprócz tego często woła: kuku, kuku, kuku. (kukułka)


Rodzic czyta dziecku zagadkę, dziecko odpowiada, można wydrukować zdjęcia ptaków, dziecko ma wtedy za zadanie wskazać odpowiedni obrazek i nazwać ptaka.

-Zabawa dydaktyczna "Gdzie jest ptak? Potrzebny będzie pluszowy ptak lub ilustracja przedstawiająca ptaka. Ptak lata po pokoju siadając w różnych miejscach. Zadaniem dziecka jest określenie gdzie siedzi ptak np. ptak siedzi na komodzie, pod krzesłem, obok stolika.

-Zabawa "Gra w zielone". Rodzic pyta: Grasz w zielone?, dziecko odpowiada : Gram!, rodzic pyta: Masz zielone?, dziecko dopowiada: Mam! Po tych słowach dziecko szuka czegoś w kolorze zielonym. Można użyć innych kolorów.

-"Gniazdo"- robimy z dzieckiem gniazdo z gazety.

- "Jak powstają kolory wiosny?" Przygotowujemy farby, kartkę pędzelek. Farby łączymy ze sobą pędzelkiem obserwując jakie kolory powstają. Powstałe kolory dopasowujemy do przedmiotu, który jest danej barwy. Próbujemy namalować daną rzecz na kartce, można użyć kolorowanek.

-"Głosy ptaków" Rodzic naśladuje odgłos ptaków (np. kle,kle. ćwir, ćwir) szybko, wolno, głośno, cicho. Dziecko powtarza za rodzicem.

-"Bociek" drukujemy sylwetę bociana, wyklejamy czerwoną bibułą lub pociętym papierem nogi i dziób bociana, następnie dorysowujemy mu oczy i kolorujemy końcówkę skrzydła na czarno.

- Ćwiczenia oddechowe "Piórko" Potrzebne są sztuczne piórka, jeżeli nie mamy możemy je wyciąć z papieru lub bibuły. Kładziemy je na ręce i zdmuchujemy, możemy zrobić zawody kto dalej zdmuchnie piórko.

"Ptaki, do gniazd" Tworzymy na podłodze gniazdo dla ptaka, można użyć hula-hop, sznurka, poduszki. Dziecko biega na paluszkach naśladując ruch skrzydeł ptaka, na hasło "ptak do gniazda" siada w gnieździe.

-"Jak śpiewa ptak?" Po otwarciu strony wystarczy kliknąć na jakiegoś ptaka, by usłyszeć jego głos .

https://www.glosy-ptakow.pl/alfabetyczny/?fbclid=IwAR2WsKowqEB0qxdc_latOD9_AOEPfZ85ybtckIHeEIUvqFBQIct3iZRH8C8

-Zachęcamy do posłuchania i śpiewania z dzieckiem piosenki " Kle- kle boćku" : https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM
Karty pracy
http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/kpatki4.jpg
http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/kpatki3.jpg
http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/kpatki6.jpg
http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/kptaki8.jpg



„Bajka o Królu Wirusie i dobrej kwarantannie”
Zachęcamy Państwa do dobrej i mądrej lektury w trudnym czasie dla nas wszystkich. Bajka napisana przez panią Dorotę Bródkę - psychoterapeutkę, psychologa, mediatora pozwoli lepiej zrozumieć zaistniałą sytuację.
http://dorotabrodka.pl/blog/
http://dorotabrodka.pl/wp-content/uploads/2020/03/Bajka-O-Krolu-Wirusie-Dorota-Brodka.mp3

Zapraszamy również Państwa do realizowania zadań wspólnie z dziećmi. Przygotowaliśmy kilka propozycji zabaw, które pozwolą umilić wspólnie spędzany w domu czas, jak również będą doskonałym sposobem na utrwalenie nabytych umiejętności i wiadomości. Zachęcamy do zapoznania się z proponowanymi przez nas materiałami i w miarę możliwości do wykonania ich wspólnie z dzieckiem. A zatem nie traćmy czasu do dzieła!
Na początek ….„Myjemy ręce..."
Każdy dziś wie duży i mały, że mycie rąk jest niezwykle ważne dla naszego zdrowia i bezpieczeństwa, dlatego zachęcamy nasze przedszkolaki do częstego i dokładnego mycia rączek z wykorzystaniem wierszyka lub w inny sposób śpiewając na przykład fragment znanej wszystkim piosenki „Wlazł kotek na płotek”, czy „Mydło wszystko umyje...”.
„Czyste rączki mam...”
Umyj rączkom brzuszki
później plecki i paluszki
potem palce złap na wędkę
pokręć kciuki śrubokrętem
i na koniec swe paluszki
potrzyj szybko o dwa brzuszki.



„Zgaduj – zgadula” – wiosenne zagadki
Gdy bociany przylatują,
jaką porę nam zwiastują (wiosna)


Powrócił do nas
z dalekiej strony
ma długie nogi
i dziób czerwony (bocian)


Kolorowe i pachnące,
zakwitają wiosną.
Można spotkać je na łące,
w parku i w ogródku rosną (kwiatki)


Żółte i gorące,
na błękitnym niebie.
Ogrzewa Ziemię,
zwierzęta i Ciebie (słońce)


Gdy w gęstej siedzi trawie,
jest niewidoczna prawie.
Kum – kum!. Tak się odzywa.
Czy wiesz jak się nazywa? (żaba)


Wiersz „Bociek” (A. Gołębiowska) - do nauki dla naszych „Okruszków”
Spójrzcie dzieci co za gość.
Długie nogi, w dziobie coś...
Tam gałązkę długą ma-
O mieszkanie swoje dba...
Bo gdy wiosny nadszedł czas,
Bociek znów odwiedził nas!

Zabawa przy piosence „Wiosenne buziaki”
https://www.youtube.com/watch?v=iXVw5asKVGU

TYDZIEŃ I
16-20.03.2020 r.

Temat kompleksowy: "Marcowa pogoda"

-Chmury i deszcz-ćwiczenia dużej i małej motoryki.
Dzieci rysują w powietrzu duże chmury, najpierw prawą, potem lewą ręką i obiema rękami.
Następnie unoszą ręce wysoko nad głową i palcami naśladują padający deszcz, poruszając rękami z góry na dół.Kucają uderzając palcami w podłogę, najpierw powoli, a potem coraz szybciej i mocnej-naśladując ulewę.

-„W marcu jak w garncu” - co to oznacza?
Rodzic czyta zagadkę:
„Zupę, gulasz, czy marchewkę-to w nim właśnie się gotuje. Ognia wcale się nie boi. Na kuchence wtedy stoi? (garnek)

- Rozkładamy przed dzieckiem garnki różnej wielkości oraz pokrywki, zadaniem dziecka jest ułożenie garnków w kolejności od najmniejszego do największego, a następnie dobranie do nich pokrywek. Dziecko może policzyć garnki.

Do garnków wkładamy rożne symbole pogody (symbole można wydrukować z Internetu lub narysować), dziecko wyjmuje karteczkę i nazywa dany symbol. Następnie wrzucamy wszystkie obrazki do jednego garnka i "gotujemy" marcową zupę.

-Praca plastyczna "Garnek".

Drukujemy wzór garnka i ozdabiamy go dowolną techniką, możemy użyć plasteliny, kredek, kolorowego papieru, bibuły.

-Zabawa badawcza "Jak powstaje deszcz?"

Rodzic wlewa do słoika gorącą wodę, przykrywa słoik talerzykiem, na którym kładzie kilka kostek lodu. Wspólnie obserwujemy zjawisko tworzenia się pary wodnej, która w kontakcie z zimnym talerzykiem zaczyna się skraplać.

- Zabawa badawcza "Co tonie, a co nie tonie w kałuży?"

Przygotowujemy miskę z wodą, kilka lekkich przedmiotów ( np. piórko, łupinka orzecha, korek, zakrętka) oraz kilka cięższych przedmiotów (np. kamień, drewniany klocek). Dziecko wrzuca do miski z wodą kolejne przedmioty i wspólnie zastanawiamy się dlaczego część z nich tonie, a inne nie.

- Zabawa orientacyjno- porządkowa "W czasie deszczu"- dziecko kuca, kiedy rodzic powie pada deszcz, powoli wstaje aż do wspięcia na palcach tak jak rosnące rośliny.

Ćwiczenie grafomotoryczne "Kropelki"- rysujemy na kartce chmurę, a pod nią kilka linii przerywanych tworzących deszcz, dziecko łączy linie a następnie koloruje chmurkę.

-Zabawa ruchowa "Słońce świeci -deszczyk pada" Na hasło słońce dziecko spaceruje, na hasło deszcz dziecko zatrzymuje się i tworzy nad sobą z rąk parasol.

-Słuchanie wiersza „Marcowe kaprysy” i rozmowa na jego temat.

Ja jestem marzec, ja wam pokażę jak dobrze mieszać pogodę w garze.

Zanim na dobre wiosna przybędzie, ja ślady zimy zostawię wszędzie.

Zamarzną wam nosy i zamarzną uszy i jeszcze trochę śnieżek poprószy.

I chociaż słońce mocniej przygrzeje, to jeszcze chłodnym wiatrem zawieje.

-Rodzic czyta wierszyk ilustrując ruchem słowa rymowanki. Dziecko naśladuje ruchy rodzica:

Ręce w dole, ręce w górze, rysujemy koło duże,

Skok do góry, ręce w bok, teraz w przód zrób jeden krok,

Skok do tyłu, skok na jednej nodze, teraz usiądź na podłodze.
-Uczymy się wspólnie z dzieckiem rymowanki, następnie ilustrujemy ją ruchem:
„Kapu, kapu, pada deszcz, strugi lecą z nieba.
A ja jednak powiem wam martwić się nie trzeba.
Kapu, kapu, pada deszcz ,wszystko mokre wkoło,

przez kałuże sobie skacz, śmiejąc się wesoło”.

-Deszczowa muzyka- gramy z dzieckiem na bębenku (można użyć garnka i łyżki), próbujemy naśladować rożne rodzaje deszczu zaczynając od pojedynczych kropel deszczu, kończąc na ulewie.

Linki do kart pracy, które może wykonać dziecko:

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/marcowapogoda5.jpg?fbclid=IwAR39LiahXd8fU4Nx_VqmTExsTaAAa3V9BvOilNmAZJkHrzb2B_-oBryRVeo

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/marcowapogoda3-1.jpg?fbclid=IwAR3jARUmEC0kXZmkhx3wuDWl-e63NkglkuF5Ija8oewUQ4QBI7aUeUJPmH0

Symbole pogody: https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2016/07/pogoda-zestaw.pdf?fbclid=IwAR1MmPC2TgexSvm9U6O-qeT1GoHprq773F2asiTuuCUydNhaIWAF8WPIMmc







20 września to ważna data dla wszystkich przedszkolaków. Tego dnia obchodzimy bowiem Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka. Z tej okazji było mnóstwo śmiechu, muzyki, tańców i dobrej zabawy.
Wszystkiego najlepszego!



W ramach realizacji tygodniowej tematyki „Moja droga do przedszkola” dzieci poznały niektóre znaki drogowe, znaczenie pasów, sygnalizacji świetlnej oraz zapoznały się z zasadami ruchu drogowego. Podczas zajęć dzieci zapoznawały się m.in. z zasadami bezpiecznego poruszania się po ulicy, dlatego postanowiliśmy wybrać się na spacer na skrzyżowanie ulic niedaleko przedszkola. Obserwowaliśmy z wielką uwagą ruch uliczny, nazywaliśmy poruszające się po drogach pojazdy, a przede wszystkim uczyliśmy się zasad obowiązujących na skrzyżowaniu bez sygnalizacji świetlnej, jak i tych wyposażonych w sygnalizację świetlną. Nauczyliśmy się prawidłowo przechodzić na drugą stronę ulicy. Podczas powrotu do przedszkola wspólnie omawialiśmy znaczenie niektórych znaków. Szczęśliwi i zadowoleni z siebie wróciliśmy bezpiecznie do przedszkola.


LABOLO „Ciecz, czy nie ciecz”


„NA JESIENNYCH ŚCIEŻKACH”
23 października odbyła się w naszym przedszkolu uroczystość pt. „Na jesiennych ścieżkach”, podczas której wszystkie grupy zaprezentowały piosenkę lub wiersz o tematyce jesiennej. Popołudniu odbyły się warsztaty twórcze z udziałem rodziców. Uczestnicy z zapałem wzięli udział w różnych aktywnościach. Na zakończenie wykazali się twórczą fantazją podczas tworzenia jesiennych prac. Spotkanie przebiegło w radosnej atmosferze.


LABOLO „Jak powstaje prąd”


Konkurs recytatorski „ Brzechwa i Tuwim dzieciom”
29 listopada dzieci z naszego przedszkola wzięły udział w konkursie recytatorskim „Brzechwa i Tuwim dzieciom”, którego celem było rozwijanie zainteresowań poezją dziecięcą, odkrywanie i rozwijanie talentów recytatorskich, a także pokonywanie nieśmiałości podczas występów publicznych. Konkurs przebiegł w miłej atmosferze. Uczestnicy konkursu otrzymali wielkie brawa, pamiątkowe dyplomy oraz nagrody.


Innowacja „Dobre maniery przedszkolaka”
W roku szkolnym 2019/2020 w grupie Okruszki rozpoczęta została realizacja innowacji pedagogicznej „Dobre maniery przedszkolaka”. „Dobre maniery przedszkolaka” to innowacja z zakresu edukacji kulturalno – społecznej ukierunkowana na wielostronny rozwój dziecka, zgodnie z jego wiekiem i możliwościami rozwojowymi. Nauka dobrych manier to inwestycja w przyszłość dziecka. Wczesna edukacja w tym zakresie zagwarantuje, iż nauczane treści staną się nawykiem, nad którym dziecko nie będzie się zastanawiać. Uczenie dzieci zasad savoir – vivre sprawi, że w przyszłości będą lepiej postrzegane przez innych i łatwiej im będzie nawiązać znajomości, przyjaźnie. Będą również pozytywnie oceniane przez innych. Priorytetowym celem innowacji jest kształtowanie u dzieci umiejętności kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach. Wdrożenie zasad ogólnie przyjętych wzorców zachowań. Nauczenie wychowanków podstawowych zasad savoir-vivre. Celem zajęć jest również nauczenie dzieci kulturalnego obcowania z ludźmi, kształcenie zachowań społecznie akceptowanych oraz wyrabianie wrażliwości na estetykę osobistą, pomieszczeń i otoczenia. Rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości estetycznej, moralnej i społecznej wychowanków oraz ich indywidualnych zdolności twórczych. Umacnianie wiary we własne siły i zdolności do osiągania celów. W trakcie realizacji ww. innowacji pedagogicznej były podejmowane następujące działania:
- stworzenie „Grupowego Kodeksu Przedszkolaka” podczas wspólnej rozmowy i przypominanie o ustaleniach w formie obrazków rozwieszonych w sali;
- stosowanie i respektowanie na co dzień ustalonych zasad i norm;
- stosowanie zwrotów grzecznościowych, dawanie przykładów stosowania ich przez dzieci, rodziców, bohaterów literatury dziecięcej itp.;
- okazywanie przez dzieci w stosunku do kolegów/koleżanek, nauczycieli i innych pracowników przedszkola życzliwości w różnych sytuacjach przedszkolnych;
- wykorzystywanie literatury dziecięcej, przedstawień teatralnych, sytuacji przedszkolnych, itd. w celu rozróżnienia takich, które sprawiają komuś smutek, a które radość oraz rozróżnienia dobra od zła;
- zgodna zabawa, prowadzona w miłej atmosferze z poszanowaniem zabawek przedszkolnych i własnych, dzielenie się nimi, odkładaniem na wyznaczone miejsce.

Labo „Zegar słoneczny”


BAL KARNAWAŁOWY
Dnia 14.01.2020r. w naszym przedszkolu odbył się bal karnawałowy. Dzieci z całego przedszkola bawiły się wspólnie przy dźwiękach popularnych hitów, oprócz tańców na przedszkolaków czekały również różnego rodzaju konkursy. Okruszki w tym dniu były pięknie przebrane za różnorodne postacie, mieliśmy między innymi księżniczki, policjantów, strażaka pirata, czarownice, nie mogło również zabraknąć ulubionej postaci bajkowej dziewczynek Elsy.


Bałwanek
Zajęcia pt. „Bałwanek” miały na celu:
- wdrożenie dzieci do uważnego słuchania wiersza,
- rozwijanie aktywności dziecka w grupie poprzez czynne uczestnictwo w zajęciach,
- rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci poprzez połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych, wzrokowych,
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej lub większej liczby cech (wielkości, koloru).
[[bałwanek;147]]



Dnia 28.02.2020 odbyły się zajęcia pod tytułem Mieszkańcy innych planet w ramach tematyki tygodniowej W kosmosie. Zajęcia obserwowała Pani Dyrektor.
Okruszki dostały list od mieszkańca innej galaktyki o imieniu Zielonek, którego uczyły kolorów oraz liczenia. Dzieci wykazały się także znajomością słownictwa związanego z kosmosem takiego jak galaktyka, planety, słońce, księżyc, gwiazdy, astronauta. Na zakończenie zajęć Okruszki wykonały prace plastyczną Rakieta.


„Zdrowy ząbek”
„Zdrowe zęby ma ten, kto o nie dba!” - pod takim hasłem 5 marca zorganizowaliśmy w naszym przedszkolu wyjątkowe wydarzenie, w którym wzięły udział wszystkie dzieci. Spotkanie rozpoczęło się od powitania dzieci przez „Wróżkę Zębuszkę” i „Panią Doktor Ząbek”. W bardzo przystępnej i ciekawej formie panie przedstawiły dzieciom, jak ważna jest higiena jamy ustnej, do czego doprowadza jej brak i w jaki sposób można pomóc chorym ząbkom. Za pomocą szczotki do zębów i modelu szczęki Doktor Ząbek zademonstrowała przedszkolakom, jak poprawnie szczotkować zęby. Następnie dzieci wzięły udział w różnych zadaniach miedzy innymi, wybierały produkty zdrowe i niezdrowe dla zębów, układały puzzle itd. Dzięki temu dowiedziały się, których produktów należy unikać, a po które warto sięgać. Wróżka Zębuszka zachęciła dzieci do wizyt w gabinecie stomatologicznym. Wszyscy bawili się przy znanej piosence Fasolek „Myję zęby”, a na zakończenie obejrzeliśmy filmik edukacyjny. Widząc uśmiechnięte twarze przedszkolaków jesteśmy przekonane, że spotkanie wpłynęło na kształtowanie podstawowych nawyków higienicznych i żywieniowych oraz prawidłowych postaw związanych z higieną jamy ustnej. Spotkanie odbyło się w ramach działań programu „Czyściochowe przedszkole”.



Teatrzyk „Słodkie kłopoty Jasia i Małgosi”
We wtorek 10 marca gościliśmy w naszym przedszkolu zaprzyjaźnionych już z nami aktorów z Teatru Koliberek. Tym razem zasiadając na widowni oglądaliśmy przygody Jasia i Małgosi. Ta, dobrze znana wszystkim dzieciom bajka, została przedstawiona w nowatorski sposób. Bohaterzy bajki przypomnieli nam, jak ważne są dobre relacje w rodzinie. Przekonaliśmy się, że miłość między rodzeństwem i bliskimi może przezwyciężyć wszelkie trudności i wspólnie można pokonać nawet… Babę Jagę. Spontaniczne i żywe reakcje przedszkolaków były dowodem na to, że teatrzyk bardzo nam się podobał.



 
Wytworzył: brak danych, data: brak danych
Wprowadził: Katarzyna Biernacka, data: 13.08.2019 r., godz. 13.18
Ostatnia aktualizacja: Katarzyna Biernacka, data: 01.04.2020 r., godz. 12.53
Liczba odwiedzin: 1684