Przedszkole Miejskie nr 3
w Legionowie

grupa I
Innowacja „Co misie lubią najbardziej”

25 września odbyły się w naszej grupie warsztaty, podczas których dzieci wraz z rodzicami stworzyły pracę plastyczną pt. "Wesołe pszczółki". Zajęcia te były częścią innowacji pedagogicznej "Co misie lubią najbardziej".
"Pszczółka śpi w ogrodzie - raz, dwa trzy...
Ubrudzona w miodzie - raz, dwa, trzy...
Kogo dotknie mała pszczoła,
ten zatańczy z nią dokoła - raz, dwa trzy..."
1

2

3



2 października dzieci z grupy III zaprosiły swoich młodszych kolegów na degustację soku ze świeżych owoców i warzyw.
1

2

3



W październiku dzieci poznały bliżej postać Kubusia Puchatka i jego ulubione zajęcie (jedzenie miodku).

1

2

3

4

5

6


W listopadzie dzieci dowiedziały się, skąd bierze się miód i poznały jego niektóre rodzaje oraz smaki.
Dzieci z chęcią spróbowały miodu malinowego i gryczanego.
1

2

3

4

5

6



Miesięczny plan pracy – styczeń
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
•Wiązanie zmian zachodzących w przyrodzie z aktualną porą roku.
•Rozumienie konieczności zabezpieczania się przed mrozem.
•Rozwijanie wyobraźni i pomysłowości.
•Wyzwalanie ekspresji twórczej (plastycznej, muzyczno-ruchowej).
•Posługiwanie się nazwami kolorów podstawowych i pochodnych.
•Doskonalenie umiejętności klasyfikowania ubrań na letnie i zimowe.
•Rozumienie potrzeby doboru ubrania do warunków atmosferycznych.
•Budowanie wypowiedzi zrozumiałej dla otoczenia.
•Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
•Degustacja przygotowanych jesienią przetworów.
•Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej dzieci.
•Kształtowanie umiejętności dostrzegania regularności i następstw pór roku.
•Eksperymentowanie ze śniegiem – poznawanie właściwości śniegu.
•Posługiwanie się określeniami: zimny, mokry, miękki.
•Prowadzenie obserwacji przyrody w czasie spaceru.
•Określanie cech zimowej pogody.
•Eksperymentowanie ze śniegiem – malowanie na śniegu.
•Obserwowanie płatków śniegowych w ogrodzie.
•Rozumienie zwrotów: unoszą się – lecą do góry, opadają – lecą na dół, wirują – kręcą się wkoło.
•Wyrażanie nastroju poprzez taniec oraz grę na instrumentach.
•Identyfikowanie i podawanie nazw własnych stanów emocjonalnych.
•Eksperymentowanie z lodem – poznawanie właściwości lodu.
•Posługiwanie się określeniami: zimny, twardy, przeźroczysty.
•Rozwijanie zachowań sprzyjających dobremu zdrowiu – hartowanie.
•Kształtowanie spostrzegawczości podczas zabaw na śniegu.
•Porównywanie kształtów, łączenie takich samych elementów w pary.
•Rozumienie postawy szacunku wobec osób starszych.
•Usprawnianie małej motoryki – zabawy paluszkowe.
•Dostrzeganie ważnej roli dziadków w życiu dzieci.
•Rozwijanie kompetencji językowej – tworzenie zdrobnień.
•Wdrażanie dzieci do okazywania szacunku poprzez pamięć o bliskiej osobie.
•Doskonalenie umiejętności posługiwania się klejem.
•Wdrażanie do świadomego przygotowywania niespodzianek z okazji święta dziadków.
•Doskonalenie pamięci wzrokowej poprzez wykonanie pracy według wzoru.
•Nabieranie wiary we własne umiejętności.
•Pokonywanie nieśmiałości podczas występów na forum grupy.
•Rozumienie roli gospodarzy w czasie uroczystości przedszkolnych, godne traktowanie gości.
•Poznanie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych.
•Kształtowanie percepcji wzrokowej i logicznego myślenia w trakcie układania obrazków w odpowiedniej kolejności.
•Rozwijanie wrażliwości muzycznej.
•Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na powietrzu zimą.
•Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu.
•Dostrzeganie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu w czasie zabaw zimowych – praca z obrazkiem.
•Doskonalenie liczenia w sytuacjach zabawowych.
•Czerpanie radości ze wspólnego lepienia bałwana.
•Kształtowanie motoryki w zakresie zręczności i zwinności.
•Poznawanie zimowych dyscyplin sportowych.
•Posługiwanie się nazwami zimowego sprzętu sportowego: sanki, narty, łyżwy.
Zadania do codziennej realizacji:
•Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zgodnych zabaw.
•„Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.
•Zabawy wprowadzające do tematu dnia – zabawy paluszkowe, rozwiązywanie zagadek, słuchanie wiersza, słuchanie piosenek, praca z obrazkiem, zabawy muzyczno-ruchowe, osłuchanie z piosenką, ćwiczenia oddechowe.
•Zabawy rozwijające sprawność fizyczną.
•Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
•Słuchanie tekstów czytanych przez N.
•Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Prowadzenie obserwacji przyrody. Zabawy integracyjne na świeżym powietrzu. Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu. Zwrócenie uwagi na kolejność wkładania ubrań.
•Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.









































































































































Miesięczny plan pracy – grudzień

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
• Nabywanie umiejętności określania swoich pragnień.
• Budowanie prostych wypowiedzi zrozumiałych dla otoczenia.
• Usprawnianie spostrzegawczości wzrokowej – porównywanie kształtów różnych elementów i łączenie ich w pary.
• Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej – wykonanie pracy plastycznej przedstawiającej wymarzony prezent.
• Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego – opowiadanie historyjki obrazkowej.
• Używanie określeń: mały, mniejszy, najmniejszy, duży, większy, największy.
• Porządkowanie obiektów – układanie sekwencji rosnących lub malejących.
• Kształtowanie poczucia empatii i troski.
• Zachęcanie dzieci do brania udziału w akcjach charytatywnych, uświadamianie potrzeby społecznego współdziałania na rzecz innych.
• Rozwijanie wyobraźni i ekspresji ruchowej.
• Zapoznanie ze zwyczajem mikołajkowymi.
• Uwrażliwianie zmysłów poprzez zabawy usprawniające percepcję wzrokową i słuchową.
• Zabawy konstrukcyjne – tworzenie budowli z różnego rodzaju klocków i materiałów codziennego użytku.
• Wdrażanie do współdziałania w grupie.
• Rozwijanie ekspresji ruchowej poprzez zabawy parateatralne.
• Kształtowanie myślenia logicznego, wnioskowania poprzez rozwiązywanie zagadek słuchowych dotyczących różnorodnych zawodów.
• Kształtowanie postawy gotowości do pomagania.
• Wykonanie ozdób choinkowych – rozwijanie sprawności manualnej.
• Kształtowanie poczucia estetyki.
• Dostrzeganie regularności, odwzorowywanie i kontynuowanie rytmów.
• Zapoznanie z tradycjami Bożego Narodzenia
• Rozwijanie zmysłów: dotyku i węchu.
• Rozumienie określeń: na górze, na dole, wysoko, nisko.
• Identyfikowanie i określanie własnych emocji.
• Doskonalenie liczenia i porównywanie zbiorów.
• Wzbogacenie wiedzy na temat zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia
• Wdrażanie do kulturalnego zachowania przy stole.
Zadania do codziennej realizacji:
• Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci zachęcanie dzieci do zgodnych zabaw.
• Zabawy wprowadzające do tematu dnia – zabawy paluszkowe, rozwiązywanie zagadek, słuchanie wiersza, zabawy muzyczno-ruchowe, ćwiczenia oddechowe,
• Zabawy rozwijające sprawność fizyczną.
• Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
• Słuchanie tekstów czytanych przez N.
• Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – prowadzenie obserwacji przyrody. Zabawy integracyjne na świeżym powietrzu. Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu.
• Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.



"Świąteczne pierniczki"
14 grudnia dzieci z grupy I i III przygotowały pyszne, świąteczne pierniczki. W całej sali pachniało świętami, a za oknem pojawił się pierwszy śnieg. Ciasteczka wszystkim bardzo smakowały.
1

2

3

4

5

6

7

8



Miesięczny plan pracy – styczeń
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
• Wiązanie zmian zachodzących w przyrodzie z aktualną porą roku.
• Rozumienie konieczności zabezpieczania się przed mrozem.
• Rozwijanie wyobraźni i pomysłowości.
• Wyzwalanie ekspresji twórczej (plastycznej, muzyczno-ruchowej).
• Posługiwanie się nazwami kolorów podstawowych i pochodnych.
• Doskonalenie umiejętności klasyfikowania ubrań na letnie i zimowe.
• Rozumienie potrzeby doboru ubrania do warunków atmosferycznych.
• Budowanie wypowiedzi zrozumiałej dla otoczenia.
• Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
• Degustacja przygotowanych jesienią przetworów.
• Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej dzieci.
• Kształtowanie umiejętności dostrzegania regularności i następstw pór roku.
• Eksperymentowanie ze śniegiem – poznawanie właściwości śniegu.
• Posługiwanie się określeniami: zimny, mokry, miękki.
• Prowadzenie obserwacji przyrody w czasie spaceru.
• Określanie cech zimowej pogody.
• Eksperymentowanie ze śniegiem – malowanie na śniegu.
• Obserwowanie płatków śniegowych w ogrodzie.
• Rozumienie zwrotów: unoszą się – lecą do góry, opadają – lecą na dół, wirują – kręcą się wkoło.
• Wyrażanie nastroju poprzez taniec oraz grę na instrumentach.
• Identyfikowanie i podawanie nazw własnych stanów emocjonalnych.
• Eksperymentowanie z lodem – poznawanie właściwości lodu.
• Posługiwanie się określeniami: zimny, twardy, przeźroczysty.
• Rozwijanie zachowań sprzyjających dobremu zdrowiu – hartowanie.
• Kształtowanie spostrzegawczości podczas zabaw na śniegu.
• Porównywanie kształtów, łączenie takich samych elementów w pary.
• Rozumienie postawy szacunku wobec osób starszych.
• Usprawnianie małej motoryki – zabawy paluszkowe.
• Dostrzeganie ważnej roli dziadków w życiu dzieci.
• Rozwijanie kompetencji językowej – tworzenie zdrobnień.
• Wdrażanie dzieci do okazywania szacunku poprzez pamięć o bliskiej osobie.
• Doskonalenie umiejętności posługiwania się klejem.
• Wdrażanie do świadomego przygotowywania niespodzianek z okazji święta dziadków.
• Doskonalenie pamięci wzrokowej poprzez wykonanie pracy według wzoru.
• Nabieranie wiary we własne umiejętności.
• Pokonywanie nieśmiałości podczas występów na forum grupy.
• Rozumienie roli gospodarzy w czasie uroczystości przedszkolnych, godne traktowanie gości.
• Poznanie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych.
• Kształtowanie percepcji wzrokowej i logicznego myślenia w trakcie układania obrazków w odpowiedniej kolejności.
• Rozwijanie wrażliwości muzycznej.
• Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na powietrzu zimą.
• Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu.
• Dostrzeganie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu w czasie zabaw zimowych – praca z obrazkiem.
• Doskonalenie liczenia w sytuacjach zabawowych.
• Czerpanie radości ze wspólnego lepienia bałwana.
• Kształtowanie motoryki w zakresie zręczności i zwinności.
• Poznawanie zimowych dyscyplin sportowych.
• Posługiwanie się nazwami zimowego sprzętu sportowego: sanki, narty, łyżwy.
Zadania do codziennej realizacji:
• Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zgodnych zabaw.
• „Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.
• Zabawy wprowadzające do tematu dnia – zabawy paluszkowe, rozwiązywanie zagadek, słuchanie wiersza, słuchanie piosenek, praca z obrazkiem, zabawy muzyczno-ruchowe, osłuchanie z piosenką, ćwiczenia oddechowe.
• Zabawy rozwijające sprawność fizyczną.
• Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
• Słuchanie tekstów czytanych przez N.
• Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Prowadzenie obserwacji przyrody. Zabawy integracyjne na świeżym powietrzu. Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu. Zwrócenie uwagi na kolejność wkładania ubrań.
• Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.