-
Główna  -   Rejestr zmian  -   Statystyka  -   Redakcja  -  
-
- -
Przedszkole Miejskie nr 3
im. Koszałka Opałka w Legionowie
ul. Zegrzyńska 71,
05-119 Legionowo
tel./fax: (0-22) 772-96-66
e-mail: przedszkolem3@o2.pl
Foto
Strona Główna

Innowacja pedagogiczna

2015/2016 Innowacja

-
Wersja do drukudruk
2015/2016 Innowacja
„Czego się nauczymy, tego nikt nam nie zabierze- wartości i tradycja w edukacji przedszkolnej”

16 września, w ramach innowacji pedagogicznej „Czego się nauczymy, tego nikt nam nie zabierze- wartości i tradycja w edukacji przedszkolnej”, dzieci z VI grupy zapoznały się z przysłowiem „Nie czyń bliźniemu, co tobie niemiłe”. Podczas zajęcia starały się zrozumieć znaczenie tej pięknej zasady. Dzieci doszły do wniosku, że milej jest być w grupie, w której wszyscy zgodnie bawią się, są dla siebie mili. Potrafiły obdarować się przyjaznymi uczuciami, szacunkiem dla kolegów i akceptacją inności.
Wykonały piękne serca dla swoich kolegów.
Dzieci obiecały, że spróbują postępować zgodnie ze słowami tego mądrego przysłowia.
1

2

3

4

5

6

7


„Zdrów jak rydz!”
W październiku, w ramach innowacji pedagogicznej, dzieci z grupy VI zapoznały się z powiedzeniem : ”Zdrów jak rydz”. Podczas zajęć dowiedziały się, jakie zachowania służą zdrowiu, a jakie nie. Co jest zdrowe, a co nie. Poznały produkty spożywcze zdrowe i szkodliwe dla naszego zdrowia,
Zrozumiały konieczność prawidłowego odżywiania się.
Teraz straszaki będą bardziej świadome swojego zdrowia.
1

2

3

4

5


„Gdzie dobrze, tam Ojczyzna”
Listopad jest miesiącem, który kojarzy się z najpiękniejszym świętem dla Polaków, świętem Odzyskania Niepodległości. Chcąc zrozumieć powiedzenie: „Gdzie dobrze, tam Ojczyzna”
grupa VI rozmawiała na temat tego wielkiego wydarzenia. Dzieci doskonale wiedzą, jak wyglądają symbole narodowe. Znają swoją rodzinną miejscowość, wiedzą jak wygląda kontur Polski. Potrafią zaśpiewać hymn narodowy.
Podczas spaceru w okolicach przedszkola odnaleźliśmy wiele miejsc związanych z historią naszego kraju.
1

2

3

4


„Grudzień to miesiąc zawiły, czasem srogi, czasem miły”
W grudniu zdarza się, że mamy dwie zimy- srogą i łagodną. Grupa VI postanowiła sprawdzić, czy przysłowie „Grudzień to miesiąc zawiły, czasem srogi, czasem miły” sprawdzi się. Postanowiliśmy stworzyć kalendarz grudniowej pogody. Dzieci poznały znaki i symbole graficzne dotyczące pogody. Określały stan pogody i zjawisk atmosferycznych. Poznały zasady bezpiecznych zabaw na śniegu i lodzie. Grudzień roku 2015 okazał się miesiącem łagodnym, choć pod koniec przyszedł lekki mróz.
1

2

3


„Kto się czubi, ten się lubi”
W styczniu, w ramach innowacji pedagogicznej „Czego się nauczymy, tego nikt nam nie zabierze”, dzieci z grupy VI brały udział w zajęciach, które przybliżyły im znaczenie polskiego przysłowia.
Dzieci określały, czym jest dla nich przyjaźń, smutek i radość. Rozmawialiśmy, na czym polega przyjaźń oraz jak zachowuje się przyjaciel. Podczas zajęć, dzieci zauważyły, że każdy z nas jest inny, ale też wiele rzeczy nas łączy. Na koniec zajęć dzieci stworzyły portrety przyjaciół.
1

2

3

4



„Powiedział Bartek, że dziś tłusty czwartek, a Bartkowa uwierzyła dobrych pączków nasmażyła”
Przepis na pączki .
Składniki na pełny duży talerz:
• 300 g serka homogenizowanego waniliowego
• 3 jajka
• 1,5 szklanki mąki pszennej
• 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
• szczypta soli
• olej do głębokiego smażenia
Serek wymieszać z jajkami (można roztrzepać rózgą kuchenną). Dodać przesianą mąkę pszenną, proszek do pieczenia, sól. Dokładnie wymieszać widelcem. Usmażone pączki odkładać na bibułkę do odsączenia.
Smacznego :-)
robimy pączki

robimy pączki

robimy pączki

pączki


Marzec – „Jak cię widzą, tak cię piszą”
Podczas przybliżania tego przysłowia, dzieci poznały zasady kulturalnego zachowania. Zauważyły związek pomiędzy zachowaniem się, a postrzeganiem nas przez innych. Wspólnie stworzyliśmy zbiór zasad właściwego zachowania. Dzieci obejrzały teledysk do piosenki ”Grunt to dobre wychowanie”. Nauczyły się słów i melodii. Na koniec wspólnie zatańczyliśmy do piosenki. Dzieci same doszły do wniosku, że ważne jest używanie zwrotów grzecznościowych podczas codziennych czynności.
1

2

3

Kwiecień – „Żeby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała”
Wiosenne zabawy i figle sprzyjają różnym sytuacjom, podczas których może dojść do niegroźnych zdarzeń. „Żeby kózka nie skakała” Wiesława Michalskiego pokazuje w sposób zrozumiały dla dzieci, jakie mogą być efekty niesłuchania innych. Podczas tych zajęć zostały przypomniane zasady bezpieczeństwa. Dzieci opowiadały o zagrożeniach wynikających z nieprzestrzegania tych zasad. Obejrzały prezentację multimedialną, która pokazała niebezpieczne zabawy. Stworzyliśmy album nieposłusznych kózek.
1

2

3

4

Maj – „Bez chatki, nie ma matki”
Maj to wyjątkowy miesiąc, w którym bardzo często mówi się o mamie i tacie. To dobry moment, aby dzieci poznały znaczenie domu oraz rodziny w ich życiu. Mamie należy się miłość, szacunek i pomoc. Dzieci pięknie słowami opisywały swoje mamy. Wypowiadały się na ich temat. Wysłuchały opowiadania Lucyny Krzemienieckiej „Dobra to chatka, gdzie mieszka matka”.
Po omówieniu treści wzięły udział w odegraniu scenek z opowiadania. Bardzo chętnie odgrywały swoje role. Zrozumiały, że miłość do mamy należy okazywać w różnych sytuacjach życia codziennego, a nie tylko od święta.
1

2

3


Podczas wprowadzania innowacji zwracałam szczególną uwagę na kształtowanie umiejętności społecznych. Wdrażanie do poprawnego współdziałania i życia wśród rówieśników. Kształtowanie nawyków higienicznych. Kształtowanie nawyków kulturalnych. Kształtowanie wartości patriotycznych, rodzinnych i obywatelskich. Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie.
Uważam, że przedszkolu istnieje wiele okazji do pokazywania dzieciom, jaką rolę w naszym życiu spełnia tradycja oraz związane z nią wartości, które są uniwersalne.
Dzięki temu dzieci uczą się szacunku do kultury, innych ludzi oraz Ojczyzny. Poznają podstawowe normy i wartości, reguły zachowań w różnych sytuacjach uczą się kultury swojego kraju.
Poznają wartości uniwersalne. Ważne w procesie wprowadzania innowacji jest poznanie polskich tradycji – przysłów i ich znaczenia, baśni – odróżnianie dobra od zła. Elementarne ukształtowanie poczucie własnej tożsamości narodowej. Szacunek dla tradycji. Dostrzeganie potrzeb i emocji własnych i innych. Otwarcie się na innych ludzi. Dostrzeganie dobra i piękna w drugim człowieku, jego postępowaniu – bez względu na wiek, płeć, wygląd. Pochodzenie, tradycje. Poznanie i przestrzeganie norm społecznego współżycia, ocena zachowania
własnego i innych.


 
Wytworzył: E.Żelechowska, data: brak danych
Wprowadził: Katarzyna Biernacka, data: 17.09.2015 r., godz. 12.44
Ostatnia aktualizacja: Katarzyna Biernacka, data: 09.01.2017 r., godz. 11.25
Liczba odwiedzin: 353